  • 1. Data: 2022-01-24 21:12:01
    Temat: Reprezentowanie spoli Ltd w polsce przed sadem i prokuratura
    Od: Dominik <d...@g...com>

    Jakie dokumenty są potrzebne aby prezes spółki Ltd zarejestrowanej w UK mógł wystąpić
    przed polskimi organami ścigania (sąd, prokuratura) celem założenia sprawy polskiej
    spółce z o.o. która dokonała oszustwa gospodarczego.
    Mianowicie nie zapłaciła spółce UK faktur króre miały być opłacone w ciągu 30 dni.
    Minął już rok a kwota z tych faktur która powinna być opłacona jest ogromna.

    Czy złożyć doniesienie do prokuratury, jako osoba cywilna. Że moja spółka została
    oszukana czy dodatkowo złożyć pozew do sądu ale tam trzeba wnieść 3% od wartości
    pozwu -dość sporo tego będzie.
    Natomiast w prokuraturze nie będzie praktycznie żadnych kosztów.
    Dziękuję

  • 2. Data: 2022-01-25 03:07:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 21:12, Dominik pisze:
> [...]
    > trzeba wnieść 3% od wartości pozwu -dość sporo tego będzie. Natomiast
    > w prokuraturze nie będzie praktycznie żadnych kosztów. Dziękuję

    Zawiadomienie złożyć może każdy. Rzecz w tym, że samo niezapłacenia w
    terminie faktury nie jest przestępstwem.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-01-25 08:52:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert Tomasik.
    On 25.01.2022 03:07 you wrote:

    > Zawiadomienie złożyć może każdy. Rzecz w tym, że samo niezapłacenia
    > w terminie faktury nie jest przestępstwem.

    Skoro 3% to sporo, to najpierw złóż pozew na część kwoty, wtedy opłata
    stosunkowa będzie mniejsza. Jak dostaniesz wyrok, to
    potem możesz złożyć kolejny o resztę.

    Nie wiem jak teraz szybko działają sądy, czy się zmieścisz w terminach
    na przedawnienie.

    Jak spółka ma majątek, to potraktuj te 3% jako inwestycję.
    A jak nie ma majątku, to d... blada.

    --
    Pete