  • 1. Data: 2022-01-21 10:13:14
    Temat: Kółka zębate w obudowie z Chin - 8 czy 23% VAT?
    Od: "p...@o...pl" <p...@o...pl>

    Witam,

    Dwóch różnych sprzedawców na Aliexpress stosuje dwie różne stawki VAT:
    Jeden 8%, drugi 23% - który ma rację? Koła zębate w skrzynce metalowej.

    Chętnie podam linki, bo nie wiem, czy to akceptowana praktyka.
    Zakupy o wadze około 1kg żelastwa :)

    Dziękuję i pozdrawiam, Piotr.

  • 2. Data: 2022-01-21 10:22:34
    Temat: Re: Kółka zębate w obudowie z Chin - 8 czy 23% VAT?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.01.2022 o 10:13, p...@o...pl pisze:
> [...]
    > Jeden 8%, drugi 23% - który ma rację? Koła zębate w skrzynce metalowej.
    >
    > Chętnie podam linki, bo nie wiem, czy to akceptowana praktyka.

    Przypominam sobie sytuację sprzed lat (nie wiem jak jest teraz), ale
    tzw. betoniarka była sprzedawana w dwóch stawkach VAT.
    Podstawowa dla betoniarki-betoniarki.
    Obniżona dla betoniarki-mieszalnika paszowego (czy coś takiego).
    Było to dokładnie to samo urządzenie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2022-01-21 11:59:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Kviat.
    On 21.01.2022 10:22 you wrote:

> [...]
    > dla betoniarki-betoniarki. Obniżona dla betoniarki-mieszalnika
    > paszowego (czy coś takiego). Było to dokładnie to samo urządzenie.

    Nie to samo.
    Mieszalnik był zielony, betoniarka zaś pomarańczowa
    ()

    --
    Pete

  • 4. Data: 2022-01-21 20:06:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.01.2022 o 10:22, Kviat pisze:
    > Przypominam sobie sytuację sprzed lat (nie wiem jak jest teraz), ale
    > tzw. betoniarka była sprzedawana w dwóch stawkach VAT.
    > Podstawowa dla betoniarki-betoniarki.

    Olej Napędowy i Olej Maszynowy "S-coś tam" to dokąłdnie ta sama
    substancja, tylko mają różna akcyzę i VAT, dzięki czemu mafie paliwowe
    kombinowały, bo jeden był dwa razy droższy od drugiego. Zawoziłeś do
    bazy paliwowej olej maszynowy a odbierałeś z tego samego zbiornika olej
    napędowy.

    Tego typu absurdów znam znacznie więcej. Wynikają z tego, że dany towar
    sprzedawany w określonym celu ma inne stawki podatkowe.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-01-22 08:27:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-01-21 o 10:13, p...@o...pl pisze:
> [...]
    > Jeden 8%, drugi 23% - który ma rację? Koła zębate w skrzynce metalowej.
    >
    > Chętnie podam linki, bo nie wiem, czy to akceptowana praktyka.

    A z opisu towaru (przeznaczenia - jak sugerują wszyscy) nie wynika różnica?
    Takimi danymi zawsze można manewrować zupełnie legalnie.
    (tak jak z taryfą celną)