  • 1. Data: 2009-02-14 15:51:23
    Temat: Sprzet foto a kasa fiksalna...
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Jak niezbyt powszechnie wiadomo sprzedanie
    nawet jednej sztuki "sprzetu foto" powoduje
    obowiazek sprawienia sobie kasy fiskalnej.

    Ujeto to w przepisach tak:
    "Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i 3,
    nie stosuje się bez względu na wysokość osiąganych obrotów:
    b) sprzętu fotograficznego, _z_wyłączeniem_części_i_akcesoriów_
    _do_sprzętu_i_wyposażenia_fotograficznego,_(ex PKWiU 33.40.3)"

    Czyli gdy sprzedam chocby jeden aparat, to wygralem kase :)

    Mam jedna watpliwosc, a w zasadzie dwie - czy sprzedanie
    samego obiektywu do aparatu jest sprzedaza "sprzetu foto"
    czy tez "części i akcesoriów do sprzętu fotograficznego"?

    Moim zdaniem obiektyw to jak najbardziej "akcesoria"
    wiec sprzedanie obiektywu osobie nie prowadzacej DG
    nie skutkowaloby obowiazkiem fiskalizacji.

    Wlasnie przerabiam taka sytuacje - mam do sprzedania dwa
    obiektyw i nie wiem jak to zrobic, zeby nie musiec
    instalowac kasy - nie jest mi potrzebna poza tym.

    Od dwoch dni dyskutujemy ze znajomymi i im dalej w las...

    Druga watpliwosc - czy w liscie towarow, ktorego sprzedanie
    osobie pryw. owocuje kasa sa tez kamery _cyfrowe_ (nie filmowe!)?

    Z gory dziekuje za ew. odpowiedzi.

    Pixels not found - Abort, Retry, Ignore?

  • 2. Data: 2009-02-14 16:11:12
    Temat: Re: Sprzet foto a kasa fiksalna...
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-02-2009 o 16:51:23 Jakub Jewu?a <b...@s...com.pl> napisał(a):

    > Od dwoch dni dyskutujemy ze znajomymi i im dalej w las...

    Przez pierwszy lepszy komis, albo znajomego kioskarza który ma
    kasę i nie boi się zostać jednorazowo komisem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-14 16:22:04
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Przez pierwszy lepszy komis, albo znajomego kioskarza który ma
    > kasę i nie boi się zostać jednorazowo komisem.

    To rozwiazanie znam, zapomnialem o tym napisac...
    To zwykla sprzedaz fakturowana.

    Watpliwoscie jak pisalem sa dwie:

    1. Czy sprzedanie samego obiektywu do aparatu jest sprzedaza
    "sprzetu foto" czy tez "częsci i akcesoriów do sprzętu fotograficznego"
    i _nie_spowoduje_ obowiazku kasowego?

    2. Czy w liscie towarow, ktorego sprzedanie osobie prywatnej
    owocuje kasa sa tez kamery cyfrowe (nie filmowe!)?

    Bede wdzieczny za rozwianie...

  • 4. Data: 2009-02-16 22:10:23
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 14 Feb 2009 16:51:23 +0100, "Jakub Jewuła"
    <b...@s...com.pl> wrote:

    >Jak niezbyt powszechnie wiadomo sprzedanie
    >nawet jednej sztuki "sprzetu foto" powoduje
    >obowiazek sprawienia sobie kasy fiskalnej.

    toz to kolejny debilizm tego swiata podatkowego w PL.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2009-02-16 23:45:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 16:51:23 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > "Zwolnień z obowišzku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i 3,
    > nie stosuje się bez względu na wysokoœć osišganych obrotów:
    > b) sprzętu fotograficznego, _z_wyłšczeniem_częœci_i_akcesoriów_
    > _do_sprzętu_i_wyposażenia_fotograficznego,_(ex PKWiU 33.40.3)"

    BTW - czy ktoś mógłby podać jakąś *logiczną* przyczynę obowiązku
    posiadania kasy przy sprzedaży sprzętu foto?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2009-02-17 06:23:10
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > BTW - czy ktoś mógłby podać jakąś *logiczną* przyczynę obowiązku
    > posiadania kasy przy sprzedaży sprzętu foto?

    Ja! Ja moge - przepisy :)

    Jak to mowil moj znakomity elektryk samochodowy:

    "Pan robisz jeden blad - myslisz logicznie.
    A tu sie k..a nic logicznie nie dzieje" ;)

  • 7. Data: 2009-02-17 07:29:42
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Borys Pogoreło napisal:
    > BTW - czy ktoś mógłby podać jakąś *logiczną* przyczynę obowiązku
    > posiadania kasy przy sprzedaży sprzętu foto?

    Lobbing duzych importerow. Wymog kasy wprowadza silna bariere
    finansowa przed akcydentalnym szarym importem. Oczywiscie chodzi
    o import do dalszej odsprzedazy, a nie dla siebie.

    IMHO wiecej niz polowa ustawy o VAT to czysty zapis lobbingu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek