  • 21. Data: 2005-04-01 16:57:34
    Temat: Re: Ulga Internetowa w 2005 roku a Telekompromitacja Polska
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 31 Mar 2005 22:35:06 +0200, w <d2hn14$2v2$2@news.onet.pl>, "Cavallino"
    <k...@...pl> napisał(-a):

    > Poznań?
    > Bo mam tak samo, tyle że od autostrady A2.

    Poznań leży 400m od A4? I ma 300 tys. mieszk.? Interesujące :))

  • 22. Data: 2005-04-01 21:53:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Mar 2005, Tomasz Bednarz wrote:

    >+ [...]
    >+ > Jak masz np 15 pełnoletnich dzieci mieszkających razem, to w sumie macie
    >+ > 17x760= 12 920 zł ulgi?
    >+
    >+ ... jesliby sie dalo wszystkie wpisac w umowe to nie ma sprawy - a czy to
    >+ moj problem ze ulga nie zostala "dopracowana"?

    ...jeśli można... jak zwykle (?) ortogonalnie...
    Otóż IMO zdecydowanie powinno tak być: ulga "na osobę". Kropka.
    Oczywiście *jeśli* ma być jakaś (np. taka) ulga.
    O ile uważam że należy *uprościć* system podatkowy (i to uprościć
    maksymalnie) to przyjmując za właściwe iż być może powinna być
    "kwota wolna od podatku" (bądź wartość podatku którego się nie
    płaci - jak jest obecnie "wg skali") IMO taka, tylko taka i jedynie
    taka powinna być forma owej "kwoty wolnej": każdy *obywatel* ma
    prawo odliczyć jedną kwotę wolną bądź wskazać która osoba z tytułu
    utrzymywania go (z mocy prawa - osoby alimentujące) utrzymywania
    go ma ją prawo odliczyć.
    Włącznie z rzeczoną piętnastką dzieci jeśli już.

    Więc jeśli jest zbędna komplikacja systemu (w postaci naliczania
    VATu i odliczania wydatku od dochodowego) to również "per
    głowa" :)

    >+ czy to moj problem?

    IMO pod żadnym pozorem nie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 23. Data: 2005-04-05 19:31:52
    Od: Plavia <p...@o...pl>

    Tomasz Bednarz napisał(a):
> [...]
    > Sprawdzilem telefonicznie w Urzedzie Skarbowym i faktycznie tak jest ze
    > gdybym mial umowe zawarta na siebie i zone to ja i zona moglibysmy
    > skorzystac z ulgi co przy neostradzie 640 - roczny koszt okolo 1700 zł nie
    > jest bez znaczenia!
    >
    > Okazuje sie jednak ze Telekompromitacja Polska nie zqawiera umow z dwoma
    > osobami na raz bo .... nie! Sprawdzilem w Netii - Netia nie robi problemu
    > moga zrobic umowe na dwie osoby - niestety nie mam pod domem linii Netii a
    > oni tez nie maja mozliwosci pociagniecia w najblizszym czasie (miasto 300

    Dziwne bardzo. Ja mam neta z Dialogu i nie robili żadnych problemów,
    żeby mnie dopisac do umowy, za pomocą aneksu oczywiście.
    EP