  • 1. Data: 2003-06-18 13:18:06
    Temat: sprzedaz mieszkanie i wymeldowanie
    Od: Ewa <e...@p...pl>

    nie wiem , czy to jest odpowiednia grupa do tego typu pytan. Jesli nie , to
    nie krzyczcie.

    sprzedaje mieszanie i chcialabym wszystko zalatwic jednego dnia, poniewaz
    nie mieszkam w tym miescie. Czy da sie zalatwic jednego dnia notariusza,
    wymeldowanie ze spoldzielni i w biurze meldunkowym. Nie wiem czy notariusz
    od reki daje umowe, czy spoldzielnia tez od reki wystawi zaswiadczenie o
    wymeldowaniu i podobnie biuro meldunkowe.
    Druga sprawa to taka, ze mam nowy dowod osobisty i nie mozna wstawiac tam
    pieczatek o wymeldowaniu, a przeprowadzam sie do innego miasta. W zwiazku z
    tym nie chce wyrabiac nowego dowodu w miescie, w ktorym nie bede juz
    mieszkala.

    pomocy

    Ewa

  • 2. Data: 2003-06-20 00:43:18
    Temat: Re: sprzedaz mieszkanie i wymeldowanie
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 18 czerwca 2003 o godzinie (15:18:06) napisano:
    E> sprzedaje mieszanie i chcialabym wszystko zalatwic jednego dnia, poniewaz
    E> nie mieszkam w tym miescie. Czy da sie zalatwic jednego dnia

    W sumie to sprawa bardziej techniczna, czy umiesz sie zorganizowac,
    niz pytanie prawno-podatkowe.

    E> notariusza,
    E> wymeldowanie ze spoldzielni i w biurze meldunkowym. Nie wiem czy notariusz
    E> od reki daje umowe,

    Jesli sie wczesniej umowisz - od reki. Ale obecne musza byc obie
    strony umowy.

    E> czy spoldzielnia tez od reki wystawi zaswiadczenie o
    E> wymeldowaniu

    Raczej zaswiadczenie o wykresleniu z listy czlonkow spoldzielni.
    Mnie wystawili od reki, ale to moze zalezec od praktyki w danej
    spoldzielni.

    E> i podobnie biuro meldunkowe.

    Jesli masz komplet dokumentow - od reki.

> [...]
    E> pieczatek o wymeldowaniu, a przeprowadzam sie do innego miasta. W zwiazku z
    E> tym nie chce wyrabiac nowego dowodu w miescie, w ktorym nie bede juz

    Troche nie rozumiem. Przeciez jak bedziesz w nowym miescie, to
    zglosisz sie do zameldowania i wyrobisz nowy dowod z nowym adresem. Co
    chcesz robic z dowodem w obecnym miescie?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 3. Data: 2003-06-23 07:29:40
    Od: Ewa <e...@p...pl>

> [...]
    > zglosisz sie do zameldowania i wyrobisz nowy dowod z nowym adresem. Co
    > chcesz robic z dowodem w obecnym miescie?

    No wlasnie nie wiem co mam zrobic z tym dowodem, czy przy wymeldowaniu
    zabiora mi go, czy tylko wystawia swistek o wymeldowaniu. Po wymeldowaniu z
    zamierzam kupic mieszkanie miesiac pozniej.

    Tak wogole to dzieki bardzo za odpowiedz.

    Ewa

  • 4. Data: 2003-06-24 23:12:33
    Temat: Re[2]: sprzedaz mieszkanie i wymeldowanie
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 23 czerwca 2003 o godzinie (09:29:40) napisano:
    E> No wlasnie nie wiem co mam zrobic z tym dowodem, czy przy wymeldowaniu
    E> zabiora mi go, czy tylko wystawia swistek o wymeldowaniu.

    Wymeldowac sie mozesz kiedy zechcesz, dowodu w tym celu Ci nie
    zabiora. Dostaniesz swistek o wymeldowaniu z miejsca pobytu stalego.
    Nastepnie z tym swistkiem i innymi dokumentami (prawo do lokalu, itp.)
    zglaszasz sie w nowym miejscu i zglaszasz sie do zameldowania.
    Dostajesz swistek o zameldowaniu i dopiero wtedy zmierzasz po nowy
    dowod. Przy odbiorze nowego dowodu skasuja Ci stary (jesli go masz
    przy sobie).

    E> Po wymeldowaniu z
    E> zamierzam kupic mieszkanie miesiac pozniej.

    Teoretycznie zmiane miejsca pobytu stalego trzeba zglosic niezwlocznie
    (do 14 dni? - nie pamietam, a nie mam ustaw pod reka), ale nie
    slyszalem, ze kogos ukarali za przekroczenie terminu.

    E> Tak wogole to dzieki bardzo za odpowiedz.

    Nie ma sprawy.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl