  • 1. Data: 2005-01-11 20:09:49
    Temat: ubezpieczenie zdrowotne a podatek z DG
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    mam mały kłopot ze zdefiniowaniem podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie
    zdrowotne. Czy jest nia osiągnięty przeze mnie dochód z DG (10.000 zł),
    wtedy składka zdrowotnas podlegająca odliczeniu to byłoby 775 zł. Czy może
    moge odliczyc składkę w pełnej wysokości (minimalna wysokość dla DG),
    zapłacona od początku roku - coś ok.1500 zł

    pozdrawiam
    eva

  • 2. Data: 2005-01-11 20:54:17
    Temat: Re: ubezpieczenie zdrowotne a podatek z DG
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    > mam mały kłopot ze zdefiniowaniem podstawy wymiaru składki na
    > ubezpieczenie
    ????
    Podstawa wymiaru składek podawana jest przez ZUS a nie definiowana przez
    podatnika....zajrzyj na http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm

    W 2004 roku wyglądało to dokładnie tak:

    podstawa UZ ; do odliczenia UZ (7,75% zapłaconej składki)
    1 1 756,19 136,10
    2 1 756,19 136,10
    3 1 756,19 136,10
    4 1 861,44 144,26
    5 1 861,44 144,26
    6 1 861,44 144,26
    7 1 782,47 138,14
    8 1 782,47 138,14
    9 1 782,47 138,14
    10 1 799,46 139,46
    11 1 799,46 139,46
    12 1 799,46 139,46

    w sumie 1673,89 zł do odliczenia od podatku

  • 3. Data: 2005-01-12 00:24:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jan 2005, Tomek Niedbała wrote:
    [...]
    >+ ????
    >+ Podstawa wymiaru składek podawana jest przez ZUS a nie definiowana przez
    >+ podatnika....zajrzyj na http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm

    *MINIMALNA* jest podawana przez ZUS.
    Ktoś broni podatnikowi żeby "zdefiniował własną podstawę" ???

    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-01-12 08:13:28
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "ewa" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moge odliczyc składkę w pełnej wysokości (minimalna wysokość dla DG),
    > zapłacona od początku roku - coś ok.1500 zł

    podstawą jest 7,75% liczona od dochodu minus zapłacone ubezpieczenie
    społeczne z tym ze składka UZ i US nie może być mniejsza od podstaw
    wskazanych jako minimalne

    --
    ===OPIX===
    ==========

  • 5. Data: 2005-01-13 09:25:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    opix napisał(a):
    > Użytkownik "ewa" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim odliczasz tylko to co zapłaciłeś, z uwzględnieniem ze
    płaciłeś 8,23% a odliczasz 7,75% podstawy. Nic ponad to.
    Jeżeli faktycznie zapłaciłeś 825zł miesiecznie to 755 zł miesiecznie
    możesz sobie odliczyc, a jakże.

    > podstawą jest 7,75% liczona od dochodu minus zapłacone ubezpieczenie
    ^^^^^^^^^^^^^^
    to dotyczy składek z tytułow *innych* niż działalnośc gospodarcza

    > społeczne z tym ze składka UZ i US nie może być mniejsza od podstaw
    ^^^^^^
    > wskazanych jako minimalne
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    To dotyczy dochodów *wyłącznie* z działalności gospodarczej.

    Plątek ci sie pojęzał czy cuś...

    Przedsiębiorca płaci składkę zdrowotnę liczona od podstawy oglaszanej
    arbitralnie przez ministra (pracy i płacy, zdrowia, szczesci i
    pomyślności czy jak mu tam, nie pamiętam który to ogłasza).
    Przedsiębiorca, jeżeli ma taki kaprys, może sobie ustalic inną podstawe
    naliczania składki zdrowotnej, nie mniejsza od tej ministerialnie
    ogłoszonej.
    Przedsiębiorca nie ma obowiązku płacenia składek (zarówno społecznych
    jak i zdrowotnych) od faktycznego dochodu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813