  • 1. Data: 2007-04-19 21:52:00
    Temat: 1% jak to jest, że można w tym roku?
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Jako, że deklaracja dotyczy roku 2006, więc do odliczenia powinny być
    darowizny poniesione w 2006 roku. A nie w 2007. Tymczasem wszyscy mówią, że
    "masz czas na przelanie fundacji do końca kwietnia" i możesz to umieszczac w
    PITcie za 2006.

    To w takim razie np. ulgę remontową też można tak odliczać? Podejrzewam, że
    nie.

    W takim razie musi być jakaś różnica pomiędzy tymi dwoma odliczeniami. Czy
    ktoś może podać jakąś podstawę prawną, dlaczego tak jest?

    Dzięki!
    Lukasz
    N 50 05' 04"
    E 19 53' 43"

  • 2. Data: 2007-04-19 22:13:29
    Temat: Re: 1% jak to jest, że można w tym roku?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Apr 2007, LukaszS wrote:

> [...]
    >
    > W takim razie musi być jakaś różnica pomiędzy tymi dwoma odliczeniami. Czy
    > ktoś może podać jakąś podstawę prawną, dlaczego tak jest?

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_fizyczn
    ych/akty_prawne/pit2006tja.pdf

    Art.27d
    PRZECZYTAJ!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-04-19 22:22:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> wrote in message
> [...]
    > że
    > "masz czas na przelanie fundacji do końca kwietnia" i możesz to umieszczac

    Nie do konca kwietnia, tylko do dnia złożenia deklaracji.
    tak zapisali w ustawie i juz.

    > To w takim razie np. ulgę remontową też można tak odliczać? Podejrzewam,
    > że
    > nie.

    Nie, bo tak nie zapisali w ustawie.

    > W takim razie musi być jakaś różnica pomiędzy tymi dwoma odliczeniami. Czy
    > ktoś może podać jakąś podstawę prawną, dlaczego tak jest?

    bo tak zapisali w ustawie

  • 4. Data: 2007-04-19 22:23:35
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 19 kwi 2007 w liście [news:f08oji$l3s$1@news.onet.pl] LukaszS
    [l...@p...onet_WYTNIJ_.pl] napisał(a):

    > W takim razie musi być jakaś różnica pomiędzy tymi dwoma
    > odliczeniami. Czy ktoś może podać jakąś podstawę prawną, dlaczego
    > tak jest?

    Bosh, przecież 1% jest procentem od podatku, prawda? Więc trzeba go
    jakoś najpierw obliczyć...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 5. Data: 2007-04-20 07:27:24
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Art 27d. Pkt 2a

    Dzięki! O to mi własnie chodziło.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 6. Data: 2007-04-20 07:30:32
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Bosh, przecież 1% jest procentem od podatku, prawda? Więc trzeba go
    > jakoś najpierw obliczyć...

    Ulga remontowa też jest odliczeniem od podatku i też ma górny limit.
    Chodziło mi o podstawę prawną, a nie logiczne rozumowanie. Podstawę dostałem
    kilka postów wyżej. Dzięki.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 7. Data: 2007-04-20 08:51:32
    Od: "Janina WALLA" <w...@w...pl>

    > Bosh, przecież 1% jest procentem od podatku, prawda? Więc trzeba go
    > jakoś najpierw obliczyć...

    bzdura.
    Możesz najpier zapłacić, a potem obliczyć

    NIe koniecznie musi sie zgadzać

    jk

  • 8. Data: 2007-04-20 23:22:04
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 20 kwi 2007 w liście [news:f09uui$tte$1@news.onet.pl] Janina WALLA
    [w...@w...pl] napisał(a):

    > bzdura.
    > Możesz najpier zapłacić, a potem obliczyć
    >
    > NIe koniecznie musi sie zgadzać

    Oczywiście, tylko to co odliczysz nie może być większe od 1% podatku.