  • 1. Data: 2004-02-02 17:13:35
    Temat: 1475zl z teleturnieju - ile podatku
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Czy wygrana 1475zl (5900zl na 4 osoby) podlega opodatkowaniu?

    Teletuniej mial miejsce w zeszlym roku - emitowany byl w grudniu, stacja
    wyplaca nagrode 45 dmi po emisji, a wiec juz w 2004r.

    Jesli podlega to w jakiej wysokosci, bo juz nie wiem z ktorego roku
    najnizsza pensje brac, i czy nie zmienily sie ostatnio przepisy w tej
    kwestji.

    --

    Free Car Simulator
    http://sedez.iq.pl/~hellfire/car

  • 2. Data: 2004-02-02 19:17:07
    Temat: Re: 1475zl z teleturnieju - ile podatku
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    > Czy wygrana 1475zl (5900zl na 4 osoby) podlega opodatkowaniu?
    >
    > Teletuniej mial miejsce w zeszlym roku - emitowany byl w grudniu, stacja
    > wyplaca nagrode 45 dmi po emisji, a wiec juz w 2004r.

    art. 21 ust.1 pkt 6
    Wolne od podatku dochodowego sa
    "wygrane w grach liczbowych, loteriach pienieznych, zakladach wzajemnych,
    loteriach promocyjnych, loteriach audioteksowych i loteriach fantowych,
    jezeli jednorazowa wartosc tych wygranych nie przekracza kwoty 2.280 zl,
    urzadzanych i prowadzonych na podstawie przepisów o grach losowych,
    zakladach wzajemnych i grach na automatach przez uprawniony podmiot,"
    Z tego wynika, ze podatku nie zaplacisz.

    Witek

  • 3. Data: 2004-02-02 19:30:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Witek M. wrote:

    > art. 21 ust.1 pkt 6

    > Z tego wynika, ze podatku nie zaplacisz.

    Mi wyglada na to ze juz zaplacilem - i to okolo 20%. Bo o tyle za malo
    wplynelo na konto.
    Jutro do nich zadzwonie i postaram sie wyjasnic. Byc moze pomylili sie
    poniewaz wygrana 2 osob szla na to samo konto.
    Chcialem sie tylko upewnic.

    Dzieki :)

  • 4. Data: 2004-02-03 09:38:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Witek M. wrote:

> [...]
    > zakladach wzajemnych i grach na automatach przez uprawniony podmiot,"
    > Z tego wynika, ze podatku nie zaplacisz.

    Hmmm... a oni twierdza ze od 2 lat ta kwota wynosci troche ponad 700zl,
    i ze mam stare zrodlo.
    Mozesz podac mi co to za ustawa na ktora sie powolujesz?

  • 5. Data: 2004-02-03 09:51:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Hmmm... a oni twierdza ze od 2 lat ta kwota wynosci troche ponad 700zl,
    > i ze mam stare zrodlo.
    > Mozesz podac mi co to za ustawa na ktora sie powolujesz?

    Znalazlem, uswiadomilem sie :)

    art. 21 ust.1 pkt 68) wartość wygranych w konkursach i grach
    organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego
    przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki,
    kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze
    sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub
    nagród nie przekracza kwoty 760 zł;

    Zaplacilem 10%...