  • 1. Data: 2004-10-22 07:43:09
    Temat: Abonament RTV- inny wątek
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Zona ma w firmie (jednoosobowej) radio przyniesione z domu. Klientów w
    firmie nie przyjmuje bo wykonane prace dowozi swoim kontrahentom. Przebywa
    więc tam sama.
    Chciała by płacić abonament (żeby być w porządku - chociaż ja uważam że
    jest to sytuacja identyczna z posiadaniem odbiornika na działce czy w
    domku letniskowym - też możecie wypowiadać się na ten temat) ale co na to
    powie US.
    Radio nie jest na stanie firmy, nie zostało też przekazane na rzecz firmy
    czy wniesione w posagu (i tak ma zostać).
    Generowanie dodatkowego kosztu w postaci abonamentu na coś czego nie ma w
    firmie może zostać uznane jako "bezzasadne podwyższenie kosztów celem
    obniżenia należnego podatku" (ale ładne!!).

    Czy można w takiej sytuacji płacić? (US)
    Czy należ w takiej sytuacji płacić? (Poczta Polska)

    --
    Pozdrowienia

    Jano

  • 2. Data: 2004-10-22 09:15:53
    Temat: Re: Abonament RTV- inny wątek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Jano wrote:
    [...]
> [...]
    >+ firmie może zostać uznane jako "bezzasadne podwyższenie kosztów celem
    >+ obniżenia należnego podatku" (ale ładne!!).

    Poruszasz dwie sprawy:
    1. czy należy się abonament
    2. czy od własnego wyposażenia można naliczać koszty pośrednie

    ...natomiast ZUPEŁNIE pomijasz trzeci element:
    3. czy są w ogóle podstawy do uznania abonamentu za KUP.

    Pytanie 1. kwalifikuje się IMO na .prawo :), no a abonament był
    tam wałkowany razy kilka.
    Pytanie 2. IMO jest odpowiednikiem pytania "czy do swojej nie
    wprowadzonej do DG drukarki można nabyć tusz/toner i zaliczyć
    go w KUP". Było wałkowane razy kilka, nie przypominam sobie
    jakichś "urzedowych" (interpretacje, wyroki) przytoczeń,
    niemniej... sam odliczyłem tak toner :)
    Na pytanie 3. natomiast... ja się nie wypowiem. Zdaje się że kiedyś
    się pojawiło (z wnioskami w stylu "kursy walut można poznać" :)).
    Ale spodziewam się że uznałeś odpowiedź na nie za rzecz oczywistą,
    więc może ty ze dwa słowa zapodasz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-26 07:17:21
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

> [...]
    >
    > ...natomiast ZUPEŁNIE pomijasz trzeci element:
    > 3. czy są w ogóle podstawy do uznania abonamentu za KUP.

    No właśnie - wydaje mi się że przede wszystkim samo zakupienie radia nie
    może być zaliczone w KUP- bo po co ono jest - niczego nie produkuje a
    tylko polepsza samopoczucie. No a wtedy też abonamentu nie mogę wliczyć w
    KUP.
    Ale jeśli radio jest to muszę za nie płacić abonament. Ale skoro nie jest
    używane do prowadzenia DG to prywatnie już raz opłacam abonament.
    Kołomyja.
    Z kolei jeśli zostało kupione i MOŻNA (z jakiegokolwiek powodu) zaliczyć
    je do KUP to abonament jest cześcią skłądową używania (posiadania?)
    radioodbiornika i musi być opłacany i wliczany do KUP.
    Więc tu chyba raczej nie biega o kwestię "abonament do KUP" a raczej
    "odbiornik do KUP".
    No ale skoro większość firm posiada radioodbiorniki na stanie to widocznie
    można.

    Pozdrawiam
    Janusz (Sklorz - pamiętasz - stare czasy - RSW i Stanpol)

  • 4. Data: 2004-10-26 09:23:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Jano wrote:
    [...]
    >+ Więc tu chyba raczej nie biega o kwestię "abonament do KUP" a raczej
    >+ "odbiornik do KUP".

    Zgoda.

    >+ No ale skoro większość firm posiada radioodbiorniki na stanie to widocznie
    >+ można.

    Hm... posiadanie na stanie jeszcze nie znaczy że są one KUP :)
    Można powiedzieć: "spodziewał bym się", ale...

    Niemniej - zmierzałem do tego iż jeśli ktoś nie ma wątpliwości co do
    samego "używania radioodbiornika w DG" to ja bym przeszkód w "kosztach
    ubocznych wyposażenie nie wprowadzonego na stan" nie szukał :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)