  • 1. Data: 2005-05-30 18:42:17
    Temat: Akcyza na samochody....
    Od: "Miki" <m...@w...pl>

    ...ale trochę inaczej:
    Wysłałem pismo do Naczelnika Izby Celnej z żądaniem zwrotu akcyzy i
    oczywiście dostałem odmowę. Teraz smażę pismo do kolejnego szczebelka, czyli
    do Dyrektora Urzędu Celnego. Wiem już co i jak (tak mi się wydaje..) ale
    zastanawiam się, czy się nie wstrzymać i poczekać na wyrok NSA w sprawie z
    Lublina (z zeszłego tygodnia).
    Mam tylko wątpliwość: czy pomimo że dostałem pismo od Izby Celnej i nie
    złożę odwołania w terminie 14 dni od doręczenia to czy w przyszłości będę
    mógł jeszcze raz wysłać pismo do Naczelnika z ponownym żądaniem?
    Czy jednokrotne udzielenie odpowiedzi jest wiążące aż "do końca świata" czy
    np decyzja NSA może być czynnikiem mającym wpływ i zmianę sytyacji w
    sprawie?

    Pozdrówka
    Miki

  • 2. Data: 2005-05-30 22:18:56
    Temat: Re: Akcyza na samochody....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 May 2005, Miki wrote:

> [...]
    >+ mógł jeszcze raz wysłać pismo do Naczelnika z ponownym żądaniem?
    >+ Czy jednokrotne udzielenie odpowiedzi jest wiążące aż "do końca świata"

    IMO nieskorzystanie z prawa do odwołania czyni je wiążącym :(
    Ale ja prawnikiem nie jestem ! :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-05-31 11:15:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505310018110.832@athlon>,

    > IMO nieskorzystanie z prawa do odwołania czyni je wiążącym :(
    > Ale ja prawnikiem nie jestem ! :]

    A rozstrzygnięcie tej kwestii może mieć interesujące konsekwencje dla
    państwowego budżetu ;)
    Aha - ja również uważam, że "ktoś inny wygrał w sądzie" to nie jest
    uzasadnienie wystarczające do wznowienia zakończonej sprawy. Ale jam
    prosty kioskarz.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.