  • 11. Data: 2004-11-20 15:08:23
    Temat: Re: Aktualizacja do PKD wpisu w EDG
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > No właśnie, moim zdaniem nie. W NIP-1 się zmieniło? Nie? No to po co
    > pójdziesz? ;) Zaniesiesz NIP-1, w okienku zapytają "co się zmieniło", a
    > Ty powiesz "nic, tak sobie przyszedłem"? :)

    Oczywiście masz rację :-)
    Sęk w tym, że biurokracja nie kieruje się zdrowym rozsądkiem tylko swoją
    własną wykoślawioną logiką, która nie wiadomo co im w tej sprawie
    podpowiada - oto przyczyna moich wątpliwości.

    > Tylko i wyłącznie na piśmie, opinie panienek z okienka są całkowicie
    > bezwartościowe.

    tak, to wiadomo - niemniej jednak ograniczenia czasowe nijak nie
    pozwalają tutaj na podobną procedurę. Zresztą nie jestem pewny czy
    chciałoby mi się kombinować nad pismem w tak błahej sprawie więc
    chyba poprzestanę jednak na panience z okienka.
    Acha, jeszcze jedno - na samym nowym zaświadczeniu piszą, że we
    wpisie zaszła _zmiana_ a nie _korekta_, hmm...

    Pix

  • 12. Data: 2004-11-20 15:49:00
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    US to pol biedy, ale co GUS-em, czy WUS-em?
    Trzeba czy nie? Tam zawsze najgorsze kolejki były,
    nawet "poza sezonem". Nie wyobrazam sobie co by
    tam sie musiala dziac, jakby wszystkie istniejace
    firemki na raz zaczely tam przychodzic.

    Dzieki,

    latet

  • 13. Data: 2004-11-20 17:25:35
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > nawet "poza sezonem". Nie wyobrazam sobie co by
    > tam sie musiala dziac, jakby wszystkie istniejace

    a podałeś w UM inny kod niż na zaświadczeniu z GUS?
    AFAIR to GUS był zainteresowany tylko działalnością
    wiodącą, więc co do niego to nawet ja nie mam wątpliwosci :-)

    Pix

  • 14. Data: 2004-11-20 17:28:50
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

> [...]
    > chciałoby mi się kombinować nad pismem w tak błahej sprawie więc
    > chyba poprzestanę jednak na panience z okienka.

    Hmmm, to też nie tak. ;) Problem z panienką z okienka polega na tym, że
    jeśli będzie trzeba, a ona powie Ci że nie, to jesteś ugotowany. Skoro
    już pójdziesz do urzędu, to po prostu zanieś ten NIP-1. ;) Wydruk trwa
    chwilę, ja raz wpisałem w "DRUKI ISP" i dzisiaj mam co potrzeba raz-dwa.
    :)
    --
    Samotnik
    www.samotnik.pl - czartery jachtów na Morzu Śródziemnym

  • 15. Data: 2004-11-20 17:45:09
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > a podałeś w UM inny kod niż na zaświadczeniu z GUS?
    > AFAIR to GUS był zainteresowany tylko działalnością
    > wiodącą, więc co do niego to nawet ja nie mam wątpliwosci :-)

    Z całą pewnością na pierwszym miejscu podam kod
    zgodny z tym, co kiedyś nadał mi GUS.
    Na dalszych miesjcach - postaram sie podac kody
    dla innych dzialalnosci opisanych na pierwotnym
    zaswiadczeniu z urzedu gminy.

    O ile mam wątpliwosci co do GUS, to potrzba
    skaldania na tę okolicznosc NIP-1 wydaje mi sie
    bardzo wydumana, bo jak juz tu ktos pisal,
    tam sie kompletnie nic nie zmienia.

    latet

  • 16. Data: 2004-11-20 17:45:31
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    > a podałeś w UM inny kod niż na zaświadczeniu z GUS?
    > AFAIR to GUS był zainteresowany tylko działalnością
    > wiodącą, więc co do niego to nawet ja nie mam wątpliwosci :-)

    No, tylko może być taki problem, że rok temu w urzędzie gminy/miasta
    chcieli opisowo, a w GUS PKD. Jeśli trafił na równie fajny urząd jak ja
    (Bielsko-Biała), to opisów zerżniętych z PKD mu nie przyjęli, no ale do
    GUSu PDK musiał podać. Więc w GUS wybrał coś z listy podsuniętej przez
    panią w okienku. Teraz aktualizował i w zaktualizowanym wpisie może np.
    nie mieć tego PKD, które dopasował kiedyś w GUS. ;)

  • 17. Data: 2004-11-20 18:31:23
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

> [...]
    > panią w okienku. Teraz aktualizował i w zaktualizowanym wpisie może np.
    > nie mieć tego PKD, które dopasował kiedyś w GUS. ;)

    Ciezko to pojąć :-)
    Ze mną było tak:
    w UG - opisowo.
    w GUS - dobrali mi numer PKD wg pierwszej
    od góry dzialalnosci z zaswiadczenia z gminy.

    Glowna dzialalnosc mi sie nie zmienila,
    a i jej numer jest w PKD taki jaki był kiedys.

    Jak rozumiem, musze wiec po prostu znalezc
    numery dla pozostalych pozycji... (co robie od wczoraj
    i wcale nie jest to takie proste...).

    latet

  • 18. Data: 2004-11-20 19:03:27
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > już pójdziesz do urzędu, to po prostu zanieś ten NIP-1. ;) Wydruk trwa
    > chwilę, ja raz wpisałem w "DRUKI ISP" i dzisiaj mam co potrzeba raz-dwa.

    To też nie tak :-)
    O panience z okienka pomyślałem tylko dlatego, że w razie gdyby mój
    US miał koślawą logikę, to ona takie stanowisko będzie prezentować,
    a wtedy ja im te papiery złożę dla świętego spokoju po prostu.
    A nawet gdyby ktoś chciał, to na pisemny ping-pong i tak nie czasu gdyż
    US ma 30 dni na odpowiedź, a termin na zgłaszanie zmian jest AFAIK
    znacznie krótszy. Wraz z zapytaniem na wszelki wypadek i tak należałoby
    więc złozyć ten NIP. Z kolei gdy już złozymy NIP to pisemne pytanie nie ma
    sensu :-))

    Pix

  • 19. Data: 2004-11-21 10:55:21
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "latet"

    > P.S.
    > Dlaczego oni nam to robią?

    bo uwzaja ze mamy za duzo czasu a niektory gminy - ze za duzo pieniedzy bo
    trzeba gnojom placic za uzupelnienie - ktore oni nazywaja zmianami!
    powolywanie sie na mgip nic nie daje

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 glodne spiace kucyki