  • 1. Data: 2002-01-11 22:36:46
    Temat: Amortyzacja jednorazowa w NASTĘPNYM miesiącu.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Nie bić, znowu ja ;)
    UoPDoDF, Art22f.3:
    "W przypadku gdy wartość początkowa jest równa lub niższa niż 3 500 zł,
    podatnicy, z zastrzeżeniem art. 22d ust. 1, mogą dokonywać odpisów
    amortyzacyjnych zgodnie z art. 22h-22m albo jednorazowo - w miesiącu
    oddania do używania tego środka trwałego lub wartości niematerialnej
    i prawnej, albo w miesiącu następnym."

    Umie ktoś to zdanie przeczytać ??
    Z 22d wynika "zaliczenie w koszta *w miesiącu przekazania*"
    (obligatoryjnie). 22h i dalej to IMHO "zwykła" amortyzacja.
    Co w 22f.3 robi "...w miesiącu oddania...ALBO w miesiącu
    następnym ?
    Czy w końcu wykonanie amortyzacji jednorazowej W MIESIĄCU
    NASTĘPNYM (po oddaniu) jest prawidłowe czy nie ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2002-01-11 22:59:45
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0201112324470.26645-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    > amortyzacyjnych zgodnie z art. 22h-22m albo jednorazowo - w miesiącu
    > oddania do używania tego środka trwałego lub wartości niematerialnej
    -----------
    Zgadza się - ten przepis dot. składników, które zostały zaliczone do ŚT
    ----------
    > Z 22d wynika "zaliczenie w koszta *w miesiącu przekazania*"
    > (obligatoryjnie).
    ---------
    Gdzie widzisz obligatoryjne zaliczenie do KUP?
    Jest tam wyraźne stwierdzenie, że podatnicy mogą
    ---------
> [...]
    > następnym ?
    > Czy w końcu wykonanie amortyzacji jednorazowej W MIESIĄCU
    > NASTĘPNYM (po oddaniu) jest prawidłowe czy nie ?
    --------------
    Jest prawidłowe.

    A teraz w skrócie:
    Nabywając lub wytwarzając przedmiot o przewidywanym okresie użytkowania
    dłuższym niż rok, o wartości początkowej nie przekraczającej 3500 zł
    podatnik może zastosować jedną z trzech metod:
    1) może nie zaliczać go do środków trwałych i odpisać w ciężar kosztów w
    miesiącu przekazania do używania
    2) może zaliczyć go do środków trwałych i dokonać jednorazowego odpisu
    amortyzacyjnego w miesiącu przyjęcia do używania albo w miesiącu następnym
    3) może zaliczyć go do środków trwałych i amortyzować z uwzględnieniem
    rocznych stawek określonych w załaczniku do ustawy

    Wybór należy do podatnika:-)

    Orka

  • 3. Data: 2002-01-12 16:56:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jan 2002, Orka wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ---------
    >+ Gdzie widzisz obligatoryjne zaliczenie do KUP?
    >+ Jest tam wyraźne stwierdzenie, że podatnicy mogą

    Odszczekuję - rzeczywiście jest obligatoryjne jeśli
    zostanie wrzucone w wyposażenie (KUP) ! Źle zinterpretowałem
    zdanie w pierwszym czytaniu :]
    [...]
    >+ Jest prawidłowe.

    Thx.

    >+ A teraz w skrócie:
    [...]
    To jest zdaje FAQ w zakresie podatku od DG na KPiR :)

    >+ Wybór należy do podatnika:-)

    -:)

    >+ Orka

    Pozdrowienia, Gotfryd