  • 1. Data: 2003-01-27 15:28:58
    Temat: Amortyzacja samochodu
    Od: "Pata" <v...@w...pl>

    Zaczynam działalność, jestem na KPiR, mam samochód kupiony kilka lat temu.
    Jak mam go wprowadzić do firmy, w jakiej cenie, jak amortyzować?

    Pata

  • 2. Data: 2003-01-27 16:39:28
    Temat: Re: Amortyzacja samochodu
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Pata <v...@w...pl> wrote:
    > Zaczynam działalność, jestem na KPiR, mam samochód kupiony kilka lat
    > temu. Jak mam go wprowadzić do firmy, w jakiej cenie, jak amortyzować?

    Po pierwsze trzeba wyprowadzić go z garażu
    Po drugie otworzyć bramy firmy i wjechać (jeśli jest na chodzie) lub go
    wepchnąć.
    Po trzecie, dwa pierwsze to żart oczywiście (tak jakoś dzisiaj mi
    zebrało)
    A teraz serio
    -wpisać go do ewidencji środków trwałych-i już będzie "firmowy"
    -cena-trzeba samemu wycenić,ale tu przydatne są TU,bo one mają takie
    mądre katalogi,z których wynika ile jest warte auto.Zapytać i przyjąć
    taką cenę.Pomocny może być także US-oni najlepiej wiedzą
    A amotyzować możesz chyba tylko liniowo,ale nie jestem pewien.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-27 16:49:38
    Od: "MEKU" <m...@h...pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > taką cenę.Pomocny może być także US-oni najlepiej wiedzą
    > A amotyzować możesz chyba tylko liniowo,ale nie jestem pewien.

    Do 5 lat rocznik samochodu -amortyzacja 20%
    Pow 5 lat rocznik -amortyzacja 40 % rocznie.
    Ja tak stosuje

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-01-27 17:52:03
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    MEKU <m...@h...pl> wrote:
    > Do 5 lat rocznik samochodu -amortyzacja 20%
    > Pow 5 lat rocznik -amortyzacja 40 % rocznie.
    > Ja tak stosuje

    A skąd wziąłeś takie wartości i zależności?