  • 1. Data: 2002-11-06 20:15:39
    Temat: Amortyzacjaa
    Od: "Lew" <m...@k...net.pl>

    Kupilem na firme auto ciezarowe(he he) 2,5 letnie. Jak wybiera sie sposob
    amortyzacji? Czy trzeba zawiadomic US o wybranym sposobie?Czy to prawda ze
    moge to auto zamortyzowac w 3 lata?

  • 2. Data: 2002-11-06 22:13:37
    Temat: Re: Amortyzacjaa
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Kupilem na firme auto ciezarowe(he he) 2,5 letnie. Jak wybiera sie
    sposob
    > amortyzacji?

    Zajrzyj do wykazu stawek amortyzacyjnych
    stanowiącego załącznik do ustawy opdof
    W zasadzie obowiązuje limit tylko
    z jednej strony. Nie możesz amortyzować
    szybciej niż w tabeli.
    (pomijam te wszystkie "Gotfrydowe"
    strefy specjalne i ich superwspółczyniki
    -zresztą raczej nie dotyczą one
    tej grupy ŚT)

    Czy trzeba zawiadomic US o wybranym sposobie?

    Nie.

    Czy to prawda ze
    > moge to auto zamortyzowac w 3 lata?

    Możesz nawet w 2,5
    jeśli potrafisz wykazać, że było używane.

    Pzdr
    CEZ

  • 3. Data: 2002-11-06 22:54:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Nov 2002, cef wrote:
    [...]
    >+ W zasadzie obowiązuje limit tylko
    >+ z jednej strony. Nie możesz amortyzować
    >+ szybciej niż w tabeli.

    Popolemizuję sobie, co mi szkodzi - bo zabrzmiało jako
    "zasada": jaki przepis wyłącza zapis z art. 22i.5:
    ++++
    5. Podatnicy mogą obniżać podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych stawki
    dla środków trwałych - nie więcej niż o połowę ich wysokości. [...]
    ----
    ???

    Przyznaję że dla "ulepszonych lub używanych" można uznać
    iż 22j.1 pozwala ograniczenie stawki "w dół" obejść :)
    Ale "tak w zasadzie"...to IMO nie !

    >+ (pomijam te wszystkie "Gotfrydowe"

    Przyjeto ;)
    [...]
    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-11-07 11:43:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Popolemizuję sobie, co mi szkodzi
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Zapomniałem dodać, że
    należy przeczytać też stosowne artykuły
    z ustawy.

  • 5. Data: 2002-11-07 19:02:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Nov 2002, cef wrote:

> [...]
    >+
    >+ Zapomniałem dodać, że
    >+ należy przeczytać też stosowne artykuły

    A zapomniałem zacytować ?? -:O
    (czy to ten wątek z "obniżaniem" ? - proszę nie bić, pokasowałem ?!)

    Pozdrowienia, Gotfryd