  • 1. Data: 2002-01-21 21:01:57
    Temat: Być może nie zgodne troche z tematm tej grupy
    Od: "rafal" <r...@i...pl>

    Jakie dane muszą znaleść się na fakturze VAT, jaką bank wydał przy sprzedaży
    samochodu, aby mogła byc ona podstawą zarejestrowania samochodu.

    Urząd komunikacji odmówił zarejestrowania samochodu na podstawie faktury Vat
    , w której w przedmiocie sprzedazy podana była tylko marka samochodu.
    Przy sprzedaży samochodu podpisna była równiez zwykła umowa kupna-
    sprzedaży, w której zawartej były pozostałe niezbędne dane identyfikujące
    pojazd.

    Wydaje mi sie, ze to rzeczywiscie nie na ta grupe
    Ale bedzie mi miło, jezeli kchoc czesciow odpowie na to pytanie
    pzdr
    rafal

  • 2. Data: 2002-01-21 21:37:05
    Temat: Re: Być może nie zgodne troche z tematm tej grupy
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    rafal wrote:

    > Jakie dane muszą znaleść się na fakturze VAT, jaką bank wydał przy sprzedaży
    > samochodu, aby mogła byc ona podstawą zarejestrowania samochodu.

    Takie, których urząd żąda do rejestracji (kupa numerków)

    > Przy sprzedaży samochodu podpisna była równiez zwykła umowa kupna-
    > sprzedaży, w której zawartej były pozostałe niezbędne dane identyfikujące
    > pojazd.

    Może piszę bzdury, ale wydaje mi się, że albo faktura albo umowa. Chyba że umowa
    jest załącznikiem do faktury doprecyzowującym przedmiot sprzedaży i jako taką
    powinieneś ją przedstawic urzedowi.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2002-01-21 23:33:18
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    maup wrote:

> [...]
    > jest załącznikiem do faktury doprecyzowującym przedmiot sprzedaży i jako taką

    Czesto tak bywa (np. w Niemczech, Stanach, Kanadzie), ze zamowienie, gdy
    potwierdzone przez sprzedajacego, staje sie umowa, a faktura jest
    wystawiana dodatkowo.
    Faktura moze tez byc jednoczesnie umowa i zawierac tresc umowy.

    Jacek

  • 4. Data: 2002-01-22 21:26:56
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Dariusz wrote:

> [...]
    > wystawiana dodatkowo.
    > Faktura moze tez byc jednoczesnie umowa i zawierac tresc umowy.

    Ale my nie zyjemy w tych pięknych krajach gdzie przepisy są w miarę stabilne, a
    zasada
    o domniemaniu niewinności nie jest tylko pustym frazesem :(((
    Ad rem. Faktura zawsze jest potwierdzeniem umowy, konkretnie umowy kupna - sprzedaży,
    tylko w specyficznej formie.
    Jeżeli sprzedaje się samochód (wtedy na umowie muszą być zawarte określone dane), to
    IMHO urzędniczyna wystawiający fakturę powinien to zrobić porządnie a nie kombinować
    jeszcze jednym świstkiem.

  • 5. Data: 2002-01-22 22:27:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002, maup wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zawarte określone dane), to
    >+ IMHO urzędniczyna wystawiający fakturę powinien to zrobić

    Ekhm... W dyskutowanej sytuacji "urzędniczyna" może być
    sprzedawcą pietruszki albo np. cyklokonwerterów, który
    przypadkiem sprzedaje samochód ;) wiec może za dużo
    wymagasz :)

    Wzajemnie, Gotfryd