  • 1. Data: 2005-06-08 11:37:23
    Temat: Ciekawy problem dot. przedawnienia
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Ustawa Ordynacja podatkowa wielokrotnie ulegała nowelizacji. M.in. zmieniono
    przepisy dot. wygaśnięcia należności podatkowej w wyniku przedawnienia, np.
    dodano zastrzeżenie (w art.70, par 6 ust 2 i par 7 ust. 2), iż do okresu
    przedawnienia nie zalicza się czasu rozpatrywania skargi złożonej do sądu
    administracyjnego.
    Przepis ten obowiązuje od początku bieżacego roku.

    Istnieją zatem sytuację, gdy zaległość podatkowa w rozumieniu przepisów
    ówczesnych , tj. obowiązujących przed 31.12.2004 r. wygasła już w wyniku
    przedawnienia przed wejściem w życie wspomnianej nowelizacji (np w 2003
    r.), natomiast w rozumieniu obecnie obowiązujących przepisów przedawnienie
    jej jeszcze nie objęło (bo np. sąd administracyjny rozpatrywał tę sprawę w
    sumie 4 lata,- przypadki takie istnieją).
    Czy zatem to zobowiązanie jest przedawnione (skoro osiągnęło ten stan np. w
    2003r), czy też ta nowelizacja ustawy niejako je z wygaśnięcia wskrzesiła.

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp"
    Pozdr.

  • 2. Data: 2005-06-08 19:31:58
    Temat: Re: Ciekawy problem dot. przedawnienia
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:d86l83$6v3$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy zatem to zobowiązanie jest przedawnione (skoro osiągnęło ten
    > stan np. w
    > 2003r), czy też ta nowelizacja ustawy niejako je z wygaśnięcia
    > wskrzesiła.

    Stawiam na rozwiazania pierwsze. Gdyby prawdziwe bylo rozwiazanie
    drugie, to byla by to niezla paranoja.

    marekz

  • 3. Data: 2005-06-08 22:12:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PAweł wrote:

    > Logicznie właśnie tak winno byc, ale....sąd (obecnie) rozpatrując sprawę
    > zgłoszonego zastrzeżenia przedawnienia (np. przy tytułach wykonawczych)
    > stosowac będzie (chyba) przepis w brzmieniu obecnym, a wówczas zobowiązanie
    > istnieje , a nie zastanawiac sie, czy przypadkiem, kiedys, w przyszłości ono
    > nie wygasło.
    > No, ale z drugiej strony zainteresowany (podatnik) może te okoliczność
    > sądowi wskaząc.
    > Niezły galimatias:(

    Jeśli jakiś fakt zaistniał to zaistniał. Jeżeli coś się przedawniło wg
    obowiązujących wówczas przepisów, to jest przedawnione niezależnie od
    tego co będzie potem.

  • 4. Data: 2005-06-08 22:12:45
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

  • 5. Data: 2005-06-13 17:03:25
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    witek wrote:

    > Jeśli jakiś fakt zaistniał to zaistniał. Jeżeli coś się przedawniło wg
    > obowiązujących wówczas przepisów, to jest przedawnione niezależnie od
    > tego co będzie potem.

    Zobowiązanie podatkowe powstało pod rządami Ustawy o zobowiązaniach
    podatkowych z 1980r.
    Od tego czasu weszła w życie w 1998r. Ustawa-Ordynacja podatkowa i jej
    (chyba 3) nowelizacje.
    Każda z tych ustaw, oraz 2 nowelizacje okreslaja inne warunki dot.
    przedawnienia.
    Wg których przepisów rozpatrywac te sprawę?