  • 1. Data: 2005-04-16 20:51:32
    Temat: Co ja właściwie płacę
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    witam

    Zrobiłem straszną głupotę :-| Założyłem działalność, poszedłem do US,
    powiedziałem, że chce rozliczać się ryczałtem, dali mi papiery,
    wypełniłem i oddałem.

    Te powyżej to jeszcze nie głupota. Głupotą jest to... że nawet nie
    przyjrzałem się co ja wypełniam. Bo teraz się dowiedziałem, że jestem
    albo płatnikiem VAT albo nim nie jestem. A to chyba ma dość istotne
    znaczenie :)

    Jak ja mam teraz sprawdzić czy jestem płatnikiem VAT, jakie papiery
    musze teraz wypełniać? I czy ktoś mi może wytłumaczyć jaka jest różnica
    między byciem płatnikiem VAT i im "nie byciem"? Myślałem, że każdy jak
    ma DG to musi płacić VAT więc nawet się nad tym nie zastanawiałem.

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 2. Data: 2005-04-16 22:29:35
    Temat: Re: Co ja właściwie płacę
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Krotko, jak zaplaciles 152 zlote, wypelniles jakis taki sakramencki
    druczek i dostales do domu pisemko, ze jestes VATowcem, to jestes, i
    teraz sobie sliczniucho wypelniasz VAT-7 lub VAT-7K w zaleznosci jak sie
    zdecydowales rozliczac...

    w sumie nie musisz tego wypelniac i oddawac, dzieki temu za niebawem
    dowiesz, sie, czy jestes VATowcem, czy nie - jak jestes, to zastukaja do
    twych drzwi ;)))))))

    --
    Film: One point 0 .............................. http://tiny.pl/hdmb
    Film: Arktyczna goraczka ....................... http://tiny.pl/hdmz

  • 3. Data: 2005-04-16 23:33:01
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >przyjrzałem się co ja wypełniam. Bo teraz się dowiedziałem, że jestem
    >albo płatnikiem VAT albo nim nie jestem.

    Liczyłeś na jakąś trzecią możliwość?
    Takich rzeczy lepiej się dowiadywać przez założeniem działalności.

    > A to chyba ma dość istotne
    >znaczenie :)
    >
    >Jak ja mam teraz sprawdzić czy jestem płatnikiem VAT,

    Wróć się do US i sprawdź co podpisałeś :) Może sami Ci powiedzą.
    Przeczytaj ustawę o VAT.
    Zapodaj na grupę rodzaj działalności, przewidywaną jej wiekość.

    > jakie papiery
    >musze teraz wypełniać? I czy ktoś mi może wytłumaczyć jaka jest różnica >między
    byciem płatnikiem VAT i im "nie byciem"?

    Nie wiem od czego zacząć. Niech VAT-owcy odpowiedzą...

    > Myślałem, że każdy jak
    >ma DG to musi płacić VAT więc nawet się nad tym nie zastanawiałem.

    Nie każdy. Np. "mała" działalność może liczyć na zwolnienie.
    Słynne 10000 euro/rok

  • 4. Data: 2005-04-17 00:02:42
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    mariposa doux napisał(a):
> [...]
    > druczek i dostales do domu pisemko, ze jestes VATowcem, to jestes, i
    > teraz sobie sliczniucho wypelniasz VAT-7 lub VAT-7K w zaleznosci jak sie

    - nic nie placilem w US
    - do domu nie dostalem pisemka. powinno przyjsc poczta? jesli tak to za
    wczesnie, bo w US papiery skladalem w piatek. ostatni :)

  • 5. Data: 2005-04-17 00:13:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@j...bardziej.trendy> napisal(a):

    > - nic nie placilem w US

    Bo tego się nie płaci w US, tylko wpłąca na rachunek Urzędu Miasta. :)
    Nie pamiętasz takiej wpłaty?
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2005-04-17 00:33:54
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Bo tego się nie płaci w US, tylko wpłąca na rachunek Urzędu Miasta. :)
    > Nie pamiętasz takiej wpłaty?

    Ze niby "wpisowe od VAT-u placi sie w Urzedzie Miasta?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-04-17 01:00:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@t...wszechwiedza.pl> napisal(a):

    > Ze niby "wpisowe od VAT-u placi sie w Urzedzie Miasta?

    Niekoniecznie w UM, ale na rachunek UM.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2005-04-17 07:02:04
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Samotnik wrote:

    > Niekoniecznie w UM, ale na rachunek UM.

    Dokladnie. Mozna na poczcie. Mozna mPrzelewem jak ktos ma MBank ;)

  • 9. Data: 2005-04-17 09:34:29
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Samotnik napisał(a):
    > Bo tego się nie płaci w US, tylko wpłąca na rachunek Urzędu Miasta. :)
    > Nie pamiętasz takiej wpłaty?

    Zapłaciłem, ale nie 150 a 100 zlotych. Tytulem: "Opłata za wniosek o
    wpis do ewidencji dzialalnosci gospodarczej". To to?

  • 10. Data: 2005-04-17 09:37:42
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Arek napisał(a):

    > Liczyłeś na jakąś trzecią możliwość?
    > Takich rzeczy lepiej się dowiadywać przez założeniem działalności.

    Nie, liczylem ze jest jedna mozliwosc: wszyscy placa VAT bez wyjatku.
    Przy takim zalozeniu glupio by mi bylo panią z US pytac czy ja placę VAT
    i temu nawet nie pomyslalem aby zapytac. Cos jakbym mial zapytac na
    tsacji beznynowej czy ja tez musze placic akcyze.

    > Wróć się do US i sprawdź co podpisałeś :) Może sami Ci powiedzą.
    > Przeczytaj ustawę o VAT.
    > Zapodaj na grupę rodzaj działalności, przewidywaną jej wiekość.

    Sprzedaz rupieci przez internet :) Nie spodziewam sie duzych dochodow.

    Podsumowujac: jesli jestem platnikiem VAT mam sie spodziewac, ze US cos
    mi przysle pocztą, tak? Jak nie przysle to nie jestem?