  • 1. Data: 2006-10-23 10:11:38
    Temat: Co jest ST dla deklaracji VAT-7
    Od: "and" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Sa na VAT-7 pola 44,45 do wpisania kwot do odliczenia podatku naliczonego
    od rzeczy zaliczonych do ST. W zwiazku z tym moje pytanie:
    Czy w ta rubryke wpisuje wartosci tylko wtedy gdy mam wpisany taki zakup
    do EST? Czy jest tu stosowana inna zasada/przepis?

    Przyklad: Jezeli kupuje urzadzenie za 1300 zl i nie wpisuje go do zadnej
    ewidencji i calosc wrzucam w koszt, to czy VAT od niego mam podac w polu 45
    czy 47??

    Dziekuje za odpowiedz

    and

  • 2. Data: 2006-10-24 07:06:54
    Temat: Re: Co jest ST dla deklaracji VAT-7
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Oct 2006, and wrote:

> [...]
    > Czy w ta rubryke wpisuje wartosci tylko wtedy gdy mam wpisany taki zakup
    > do EST? Czy jest tu stosowana inna zasada/przepis?

    Hm... a to ci kfiatek.
    Na zdrowy rozum: powinno być jeśli jest *przeznaczony* dla ST.
    Do wpisania może być przecież daleko.
    Wpisu do EST dokonuje się po przekazaniu do użytkowania.
    A kupować można np. elementy przeznaczone do wykonania ST bądź nabyć
    usługę która do stworzenia ST będzie potrzebna.
    Ale napisali na formularzu "zaliczonych".
    Więc jeszcze nie zaliczonych (mimo że przeznaczonych na ST po zaliczeniu)
    najwyraźniej nie.

    Ktoś ma jasność? Bo trzeba przyznać że *nie* napisali "ujętych
    w ewidencji", może "zamiar uznania kiedyś za ST" jest "zaliczeniem"?

    > Przyklad: Jezeli kupuje urzadzenie za 1300 zl i nie wpisuje go do zadnej
    > ewidencji i calosc wrzucam w koszt,

    Na jakiej podstawie "całość wrzucasz w koszt"?
    Zakładam iż:
    - zakup jest z VAT
    - podatnik ma prawo do odliczania

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-10-24 09:14:56
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610240900060.3920@a64wrk...

> [...]
    >
    > Ktoś ma jasność? Bo trzeba przyznać że *nie* napisali "ujętych
    > w ewidencji", może "zamiar uznania kiedyś za ST" jest "zaliczeniem"?

    jeszcze ze starej ustawy:

    Art.21 ust. 3.

    Podatnikom dokonującym sprzedaży towarów opodatkowanych wyłącznie stawką, o
    której mowa w art. 18 ust. 1, u których podatek naliczony jest wyższy od
    podatku należnego, przysługuje zwrot różnicy podatku z urzędu skarbowego w
    kwocie nie wyższej od kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów i
    usług, które na podstawie odrębnych przepisów zaliczane są przez podatnika
    do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających
    amortyzacji.

    Teraz z nowej:

    Art.87 ust.3

    Różnica podatku podlegająca zwrotowi w kwocie przekraczającej wartość
    podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów lub usług, które na
    podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do
    środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających
    amortyzacji

    w obydwu przypadkach pojawia się ten sam zwrot "zaliczane są"

    a teraz wyrok:

    III SA/Wa 2687/05

    Nie należy stosować zbyt zawężającej wykładni językowej przepisu art. 21
    ust. 3 VATU93 przyjmując, że jedynie faktyczne zaliczenie zakupionych
    towarów daje prawo do zwrotu bezpośredniego. W tym wypadku potencjalne
    zaliczenie wydatków inwestycyjnych do zbioru, który może podlegać
    amortyzacji dawało uprawnienie do zwrotu bezpośredniego.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-10-24 09:54:40
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ewidencji i calosc wrzucam w koszt, to czy VAT od niego mam podac w polu 45

    Urządzenie, które będzie dłużej używane niż jeden rok, niezależnie od ceny,
    powinno byc wpisane do "Ewidencji środków trwałych" do grupy IV , lub V, czy VI.
    Pozdrawiam Areta

  • 5. Data: 2006-10-24 11:51:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Aretkka wrote:

    > Urządzenie, które będzie dłużej używane niż jeden rok, niezależnie od
    > ceny, powinno byc wpisane do "Ewidencji środków trwałych" do grupy IV
    > , lub V, czy VI. Pozdrawiam Areta

    Każdy młotek i obcęgi?

  • 6. Data: 2006-10-24 12:45:26
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Każdy młotek i obcęgi?

    Za "Dodatkiem do Gazety Podatkowej nr 29 z 11.04.2005r. " Przez środki trwałe
    rozumie się rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie
    ekonomicznej uzyteczności dłuższym niz rok, kompletne, zdatne do uzytku i
    przeznaczone na potrzeby jednostki lub oddane do używania na podstawie najmu,
    dzierżawy......"
    Więc, jesli u z n a s z , że narzędzia będą Ci służyły dłużej niz rok , to
    wynika z tego, że tak.
    Myslę, że w praktyce nikt sobie nie zawraca głowy, ewidencjonowaniem takich
    drobiazgów. Bo później trzeba by robić protokoły likwidacji, no a najpierw
    zbierać ten szmelc w jakimś pomieszczeniu, i jeszcze zrobić kogos materialnie
    odpowiedzialnym za narzędzia, to wszystko są koszty. Pewnie taniej wychodzi
    kupić nowe narzedzie. Pozdrawiam Areta

  • 7. Data: 2006-10-24 14:18:43
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 24-10-2006 o 11:54:40 Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał:

    > Urządzenie, które będzie dłużej używane niż jeden rok, niezależnie od
    > ceny, powinno byc wpisane do "Ewidencji środków trwałych" do grupy IV,
    > lub V, czy VI.

    a jeśli używam w działalności a kupiłem przed jej założeniem?

    BTW. Kupuję kartę pamięci do aparatu foto używanego w DG
    (wartość aparatu >1500zł) i wliczam ją sobie w koszty.
    Czy ten aparat musi być wpisany do ewidencji środków trwałych?

    Piotr

  • 8. Data: 2006-10-24 15:08:25
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Piotr
    >
    > Piszesz oświadczenie, że aparat taki a taki jest Twój i wprowadzasz na stan
    firmy. Amortyzujesz. Ale jak Ci będzie zbędny to sprzedajesz i od przychodu
    płacisz podatek. Pozdrawiam Areta

  • 9. Data: 2006-10-24 16:12:33
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 24-10-2006 o 17:08:25 Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał:

    > Piszesz oświadczenie, że aparat taki a taki jest Twój i wprowadzasz na
    > stan firmy. Amortyzujesz. Ale jak Ci będzie zbędny to sprzedajesz i od
    > przychodu płacisz podatek. Pozdrawiam Areta

    Rozumiem. Czy coś się zmieni jeśli aparat jest
    tańszy niż te 1500zł (powyżej pomyliłem się, kosztował ok. 800zł,
    a do tego środki pochodziły z dotacji)?
    Czy wpisanie do ewidencji wyposażenia wystarczy?
    Nie zależy mi na amortyzowaniu tego aparatu.
    A chodzi o to, że tę kartę kupiłem kilka miesięcy temu,
    więc wpisanie tego aparatu do ST teraz byłoby zbyt późne
    pewnie. ?

    Piotr

  • 10. Data: 2006-10-24 18:08:18
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    Czy coś się zmieni jeśli aparat jest
    > tańszy niż te 1500zł (powyżej pomyliłem się, kosztował ok. 800zł,
    > a do tego środki pochodziły z dotacji)?
    > Czy wpisanie do ewidencji wyposażenia wystarczy?
    Na podstawie oswiadczenia wprowadzasz na stan firmy. Nie księgujesz w koszty.
    Ale wprowadzając zyskujesz, że wydatki na utrzymanie tego sprzętu są kosztem
    uzyskania przychodu, no trzeba tylko umieć wykazać , że są niezbedne do
    uzyskania przychodu.
    > A chodzi o to, że tę kartę kupiłem kilka miesięcy temu,
    To też oddzielne oświadczenie, że wprowadzasz na stan firmy, no i umiesz
    udowodnic, że niezbedna jest Ci do pracy większa ilość zdjęć.

    > Piotr
    Pozdrawiam Areta