  • 1. Data: 2005-11-29 17:07:01
    Temat: Co oprócz podatków ?
    Od: "smok" <m...@w...pl>

    Witam
    Chcę założyć działalność gospodarczą (dostarczyciel internetu radiowo),
    a jednoczesnie mam pracę i mój pracodawca
    opłaca mi wszystkie składki ZUS, zdrowotne itp.
    Co będe musiał opłacać prowadząc własną firme
    (przy założeniu żezatrudniam sam siebie)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-29 17:13:33
    Temat: Re: Co oprócz podatków ?
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

> [...]
    > opłaca mi wszystkie składki ZUS, zdrowotne itp.
    > Co będe musiał opłacać prowadząc własną firme
    > (przy założeniu żezatrudniam sam siebie)

    Podatek dochodowy (zaliczkę) PIT-5, na ZUS tylko zdrowotne, jeśli będziesz
    VATowcem to również VAT-7
    (ale z tego przy takim rodzaju działalności możesz być zwolniony).

    Z.K.

  • 3. Data: 2005-11-29 17:31:23
    Od: "smok" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Podatek dochodowy (zaliczkę) PIT-5, na ZUS tylko zdrowotne, jeśli będziesz
    > VATowcem to również VAT-7
    > (ale z tego przy takim rodzaju działalności możesz być zwolniony).
    >
    > Z.K.

    Witam
    A ile wynosi to zdrowotne chodzi mi konkretnie ile w PLN bede musiał płacić
    PS zdrowotne juz mam opłacone ...
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-11-29 18:51:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    smok wrote:
    > A ile wynosi to zdrowotne chodzi mi konkretnie ile w PLN bede musiał
    > płacić PS zdrowotne juz mam opłacone ...

    Ale nie z działalności.
    Od nadmiaru podatków
    się nie umiera :-)
    A dzieci masz?

  • 5. Data: 2005-11-29 22:44:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Nov 2005, smok wrote:

    > A ile wynosi to zdrowotne chodzi mi konkretnie ile w PLN bede musiał płacić

    www.zus.pl -> aktualne wwskaźniki i stawki (po lewej, pasek rozwijany)
    Ostatnio rzędu 150 zł :) (*rzędu*).

    > PS zdrowotne juz mam opłacone ...

    Nie szkodzi.
    Ustawodawca postanowił ze zapłacisz "na zdrowie".
    Osobno od pracy, osobno od DG.
    Większą część odliczysz od podatku (więc dopóki masz jakiekolwiek
    dochody to mały pikuś, dajesz "kasom" pożyczkę), mała część przepadnie
    skutecznie w dziurze budżetowej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-11-30 06:46:12
    Od: "smok" <m...@w...pl>

    > Ale nie z działalności.
    > Od nadmiaru podatków
    > się nie umiera :-)
    > A dzieci masz?

    mam dzieci ale czy to w czymś jest mi pomocne ?

  • 7. Data: 2005-11-30 16:36:51
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Za wrzesień, październik i listopad 2005 najniższe zdrowotne wynosi 157,48
    zł.
    Od zaliczki na podatek PIT możesz odliczyć w tych miesiącach kwotę 143,58
    zł.

    Z.K.

  • 8. Data: 2005-11-30 20:36:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    smok wrote:

    > mam dzieci ale czy to w czymś jest mi pomocne ?

    Pomocne raczej nie - możesz się załapać
    na dodatkowe podatki i obciążenia np na "piłkowe" :-)