eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Coś o kasach - może się przyda
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2002-01-04 15:04:11
    Temat: Coś o kasach - może się przyda
    Od: "Joanna Żbikowska" <a...@a...com.pl>

    Piszę do swoich klientów to i grupowiczów ostrzegę :))



    Przekazujemy informacje, przydatne w Waszej działalności gospodarczej -
    dotyczące urządzeń fiskalnych.

    1. Koniec odliczenia
    W "Projekcie nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku
    akcyzowym" z dnia 11.12.2001, który Rząd przedstawił Sejmowi - zawarte są
    istotne informację mogące mieć wpływ na wydatki związane z prowadzeniem
    ewidencji sprzedaży za pomocą urządzeń fiskalnych.
    Zmiana dotyczy odliczenia w wysokości 50% wartości urządzenia fiskalnego.
    Dotychczas podatnik mógł za każde urządzenie fiskalne odliczyć dodatkowo 50%
    wartości urządzenia netto od podatku VAT. Wraz ze zmianą (planowaną na
    1.02.2002) odliczenie dotyczyć będzie tylko tzw. pierwszych urządzeń
    fiskalnych zgłoszonych na dzień rozpoczęcia ewidencjonowania. Podatnik,
    który posiada już odliczone kasy fiskalne, nie będzie mógł zakupić nowych
    kas korzystając z odliczenia.
    Jeżeli więc planują Państwo zakup dodatkowych urządzeń fiskalnych lub
    posiadają urządzenia już wyeksploatowane (które wkrótce zużyją się),
    sugerujemy dokonanie zakupu przed końcem stycznia bieżącego roku.

    2. Brak przeglądu
    W "Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 20.12.2001 r. w sprawie kas
    rejestrujących" w par.11 pkt.3.6 zawarto informacje na temat obowiązku
    zwrotu odliczonych lub zwróconych podatnikowi kwot wydatkowanych na zakup
    kas rejestrujących. Fragment:
    "....§ 11.
    3. Podatnicy obowiązani są do zwrotu odliczonych lub zwróconych im kwot
    wydatkowanych na zakup kas rejestrujących w przypadku, gdy w okresie trzech
    lat od dnia rozpoczęcia ewidencjonowania:

    1) zaprzestaną ich używania,
    2) zaprzestaną działalności,
    3) nastąpi otwarcie likwidacji,
    4) zostanie ogłoszona upadłość,
    5) nastąpi sprzedaż przedsiębiorstwa lub zakładu (oddziału) samodzielnie
    sporządzającego bilans,
    6) nie dokonają w obowiązującym terminie zgłoszenia kasy do obowiązkowego
    przeglądu technicznego przez właściwy serwis.
    Obowiązek zwrotu dotyczy tylko tych kas, z którymi związane są zdarzenia
    wymienione w pkt 1-6..."
    "...§ 13.
    Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r., z wyjątkiem § 11
    ust. 3 pkt 6, który wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2002 r ..."

    Z powyższego wynika że podatnik, który nie dokona obowiązkowego przeglądu
    okresowego co 6 miesięcy jest zobowiązany zwrócić fiskusowi odliczone kwoty.
    Zwracamy więc Państwu uwagę na zgłaszanie kas do przeglądu.

    Z poważaniem
    Joanna Żbikowska


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1