  • 1. Data: 2004-03-19 14:52:12
    Temat: Czarter jachtu morskiego - jaki Vat
    Od: "K.Listewnik" <m...@l...pl>

    Witam
    Jaka jest stawka podatku Vat na czarter jachtu morskiego? Pani w urzedzie
    podatkowym w Gdyni podała ze 0%, ale nie do konca byla tego pewna?

    pozdrawiam

    --
    Krystian

  • 2. Data: 2004-03-19 18:08:58
    Temat: Re: Czarter jachtu morskiego - jaki Vat
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W artykule <4...@n...home.net.pl> K.Listewnik napisa?(a):
    > Witam
    > Jaka jest stawka podatku Vat na czarter jachtu morskiego? Pani w urzedzie
    > podatkowym w Gdyni poda?a ze 0%, ale nie do konca byla tego pewna?

    0% jest na czarter srodkow transportu morskiego w zwiazku z transportem
    miedzynarodowym. ;-) Jesli to podciagniesz pod to, to luz, ale IMHO moga
    byc problemy, bo to przepis dla statkow, a nie jachtow sportowych. ;-)

    Napisz do GUS z prosba o wydanie opinii co do zakwalifikowania Twojej
    dzialalnosci. Potem wez ich pismo i zwroc sie do US o wydanie opinii,
    czy w tym wypadku mozesz to liczyc z 0% VAT. ;) Z takimi papierami
    teoretycznie powinienes byc kryty.

    Absolutnie nie wierz zadnej pani z okienka. Ona moze Ci powiedziec
    cokolwiek jej sie podoba i nie ponosi za to jakiejkolwiek
    odpowiedzialnosci. I czesto mowi co sie jej podoba, zeby miec spokoj, bo
    jej nie placa za dyskusje, tylko za siedzenie za szyba. 8h i do domu.
    Zatem uwazaj.

    P.S. Jesli wyczarterujesz jacht za granica i bedziesz mial na to dowody,
    to mozesz policzyc 0% VAT jako eksport uslug.

    P.S.S. to wszystko w swietle obecnej ustawy o VAT. Od 1.05 beda
    drastyczne zmiany, ktorych sam jeszcze nie ogarnalem.

  • 3. Data: 2004-03-19 18:47:16
    Od: "K.Listewnik" <m...@l...pl>

    > 0% jest na czarter srodkow transportu morskiego w zwiazku z transportem
    > miedzynarodowym. ;-) Jesli to podciagniesz pod to, to luz, ale IMHO moga
    > byc problemy, bo to przepis dla statkow, a nie jachtow sportowych. ;-)
    Bylem w urzedzie statystycznym. Nie chcieli podac numeru PKWiU
    telefonicznie, bo przeciez moga podac zle, a jak przyjede to przeciez
    udziela mi profesojnalnej odpowiedzi.Jak przyjechalem to podali: 71.22.10. Z
    tym pojechalem do urzedu skarbowego. Moim zdaniem PKWiU powinno byc raczej:
    71.40.z Wypozyczanie artykulow uzytku osobistego i domowego;
    Jednym z punktow jest:
    - wypozyczenie sprzetu rekreacyjnego i sportowego, np.. rowerów, balonów,

    szybowców, lodzi, lyzew, sanek, sprzetu jezdzieckiego,
    Z tym ze z kolei nie mam pojecia jaka jest stawka na taka dzialalnosc.
    Chyba najlepszy bedzie podany przez Ciebie sposob zalatwienia tej sprawy.

    pozdrawiam

    Krystian