  • 1. Data: 2006-03-14 22:05:23
    Temat: Czy PODWOJONY zadatek jest ODSZKODOWANIEM ???
    Od: "Dorota_29" <d...@N...pl>

    Witam serdecznie.

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu niepewności , ile osób tyle opinii - można
    zwariować ! :)

    Zapłaciłam zadatek - sprzedający nie wywiązał się z deklaracji - sąd nakazał
    zapłatę
    dwukrotnej wartości zadatku ( wynikającą z odrębnych przepisów )

    Czy mogę traktować tą zapłatę jako ODSZKODOWANIE - w wyroku żaden sąd
    nie dopisuje takiego sprecyzowania - które jest zwolnione od podatku
    dochodowego ???

    Dziękuje za jakiekolwiek sugestie , bądź naprowadzenie na trop sentencji SN
    !

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-03-16 23:05:00
    Temat: Re: Czy PODWOJONY zadatek jest ODSZKODOWANIEM ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Mar 2006, Dorota_29 wrote:

> [...]
    >
    > Czy mogę traktować tą zapłatę jako ODSZKODOWANIE - w wyroku żaden sąd
    > nie dopisuje takiego sprecyzowania - które jest zwolnione od podatku

    Poczytaj wątek sprzed paru dni:
    "(Załamana) Proszę o poradę - coś jest chyba nie tak ?"

    IMVHO podpada pod "z mocy ustaw" (zadatek jest regulowany Kodeksem
    Cywilnym)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)