  • 1. Data: 2006-10-16 14:10:35
    Temat: Czy będę miał zwrot Vatu ?
    Od: "Arturo" <a...@n...spamuj.wp.pl>

    Prowadzę firmę informatyczną świadczącą usługi do krajów z poza unii.
    Usługi takie objęte są 0 podatkiem VAT.
    Czy w związku z tym że nie mam sprzedaży Vatowskiej nie będę mógł odliczać
    Vatu ?
    W takim przypadku co miesiąc musiałbym mieć zwroty Vatu z Urzędu Skarbowego
    ;) a to raczej nie wydaje mi się realne ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-16 14:49:54
    Temat: Re: Czy będę miał zwrot Vatu ?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Arturo wrote:
    > Prowadzę firmę informatyczną świadczącą usługi do krajów z poza unii.
    > Usługi takie objęte są 0 podatkiem VAT.
    > Czy w związku z tym że nie mam sprzedaży Vatowskiej nie będę mógł
    > odliczać Vatu ?

    To się zdecyduj czy masz sprzedaż opodatkowaną na 0%
    czy niepodlegającą podatkowi.
    Zwrot nadwyżki jest możliwy w przypadku sprzedaży opodatkowanej
    na zasadach ogólnych art 87 a przy niepodlegającej sprzedaży
    chyba tylko na wniosek art 87.5

  • 3. Data: 2006-10-16 15:03:33
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Arturo napisał(a):
> [...]
    > W takim przypadku co miesiąc musiałbym mieć zwroty Vatu z Urzędu Skarbowego
    > ;) a to raczej nie wydaje mi się realne ?

    Nie chce mi się szukać dokładnych cytatów w ustawie, ale po pierwsze, to
    usługi te nie są objęte 0 podatkiem vat, lecz nie podlegają pod vat w
    Polsce, gdyż jako miejsce opodatkowania przyjmuje się kraj, w którym
    siedzibę ma nabywca.
    Po drugie - jeśli od tych usług należałoby płacić vat, gdyby były
    świadczone w kraju (a należałoby), wówczas podatnik może odliczać vat od
    zakupów, jeżeli posiada dokumenty, z których wynika związek owych
    zakupów ze świadczonymi usługami (jakoś tak to jest sformułowane w
    ustawie, poszukaj sobie w okolicach art. osiemdziesiąt ileś tam). Konia
    z rzędem temu, kto wskaże jakie dokumenty i jaki wynikający z nich
    związek będzie wystarczający :)
    Grupowe interpretacje skłaniają się do tego, że jeśłi coś stanowi
    oczywisty koszt uzyskania przychodów i jest odpowiednio zaksięgowane, to
    podobno wystarczy...
    Andrzej

  • 4. Data: 2006-10-16 20:04:08
    Od: "Martiness" <m...@g...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > usługi te nie są objęte 0 podatkiem vat, lecz nie podlegają pod vat w
    > Polsce, gdyż jako miejsce opodatkowania przyjmuje się kraj, w którym
    > siedzibę ma nabywca.

    Dokladnie! Jezeli kolega wystawil faktury z zerowym VAT-em to ma problem :)

> [...]
    > związek owych zakupów ze świadczonymi usługami Konia z rzędem temu, kto
    > wskaże jakie dokumenty i jaki wynikający z nich związek będzie

    Jezeli cos jest generalnie kosztem, a kolega swiadczy wylacznie uslugi nie
    podlegajace pod VAT to IMO moze wnioskowac o zwrot calosci podatku.
    Jesli ktos np. kupuje materialy biurowe to caly VAT do zwrotu - bo wszystkie
    koszty DG maja zwiazek ze sprzedaza nieopodatkowana, jako ze innej nie ma.
    Ten przepis najprawdopodobniej mial w zamysle, przypadek kiedy podmiot
    swiadczy zarowno uslugi podlegajace pod VAT jak i niepodlegajace VAT.
    Wtedy musi oczywiscie wykazac ze np. zakupiony laptop sluzy wylacznie tej
    dzialalnosci na rzecz podmiotow z poza UE, a nie krajowej.

  • 5. Data: 2006-10-17 14:23:08
    Od: "Arturo" <a...@n...spamuj.wp.pl>

> [...]
    > usługi te nie są objęte 0 podatkiem vat, lecz nie podlegają pod vat w
    > Polsce, gdyż jako miejsce opodatkowania przyjmuje się kraj, w którym

    Zgadza się, sprawdziłem na fakturze mam NP (pamiętałem tylko że nie płace)

    > Po drugie - jeśli od tych usług należałoby płacić vat, gdyby były
    > świadczone w kraju (a należałoby),

    To się trochę kłóci z tym co napisałeś na początku (tak mi się wydaje) ,
    napisałeś :
    lecz nie podlegają pod vat w
    > lecz nie podlegają pod vat w Polsce, gdyż jako miejsce opodatkowania
    > przyjmuje się kraj, w którym siedzibę ma nabywca.
    a po drugie piszesz że należałoby płacić.
    Z tego co ja się dowiadywałem to NP Vat jest OK i tak fakturuje, natomiast
    nie wiem czy mogę ubiegać się o zwrot Vatu ?

  • 6. Data: 2006-10-17 14:39:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Oct 2006, Arturo wrote:
    [...komus...]

    > To się trochę kłóci z tym co napisałeś na początku (tak mi się wydaje) ,

    Nie kłóci się :)

    > napisałeś :
    > lecz nie podlegają pod vat w
    > a po drugie piszesz że należałoby płacić.

    ...jakby były wykonywane *w Polce*.
    One nie są opodatkowane dlatego, że ich miejsce wykonania nie jest
    w Polsce!
    A dlatego, że *jakby* były wykonywane w Polsce, to można by odliczać
    VAT, to i przy "eksporcie" można odliczać.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-10-17 15:49:09
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Arturo napisał(a):
    > Z tego co ja się dowiadywałem to NP Vat jest OK i tak fakturuje, natomiast
    > nie wiem czy mogę ubiegać się o zwrot Vatu ?

    Gotfryd już wyjaśnił, więc możesz :)
    Z lektury grupowych postów wynika, że wniosek o zwrot vatu=100% kontrola
    , weź to pod uwagę :)
    Z jednej strony może to i lepiej, bo sprawdzą Twoje prawo do zwrotu
    analizując wszystko dokładnie i dzięki temu dowiesz się, czy np.
    poprawnie wystawiłeś faktury i wszystko zaksięgowałeś. Jak coś znajdą,
    to lepiej teraz niż np. za pięć lat.
    Poza tym zwrot to i tak jakieś pół roku czekania, więc jeśli od czasu do
    czasu jednak robisz coś dla krajowych odbiorców i wychodzi z tego jakiś
    vat należny, to szybsze od zwrotu może się okazać odliczanie vatu od
    zakupów na raty w kolejnych deklaracjach.
    Andrzej

  • 8. Data: 2006-10-18 19:44:21
    Od: "Martiness" <m...@g...pl>

    > Z lektury grupowych postów wynika, że wniosek o zwrot vatu=100% kontrola ,
    > weź to pod uwagę :)

    Hehe sprobuj nie wystapic o zwrot VAT-u jak swiadczysz tylko NP - kontrola
    na 300% :D
    Jak ktos wystepuje o zwrot VAT swiadczac uslugi opodatkowane to sie zgadzam,
    natomiast w przypadku nie podlegania pod VAT nie ma problemu.
    Ja sam od ponad roku dostaje w ten sposob zwroty VATu i poki co zadnej
    kontroli nie bylo :)
    Ale tez sie takowej nie obawiam.

    > Poza tym zwrot to i tak jakieś pół roku czekania,

    W tym przypadku 60 dni.

    Pozdrawiam,

    M-s.

  • 9. Data: 2006-10-18 20:42:54
    Temat: Re: Czy b?d? mia? zwrot Vatu ?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-10-2006 o 21:44:21 Martiness <m...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Hehe sprobuj nie wystapic o zwrot VAT-u jak swiadczysz tylko NP -
    > kontrola
    > na 300% :D

    Skąd to info, do mnie jakoś nie trafili ?

  • 10. Data: 2006-10-18 20:43:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Oct 2006, Martiness wrote:

    > Hehe sprobuj nie wystapic o zwrot VAT-u jak swiadczysz tylko NP

    No przecież przy NP z zasady zwrot nie przysługuje, więc problemu
    nie ma :]
    NP *za granicę* sa wyjatkiem od tej zasady...

    pzdr, Gotfryd