  • 1. Data: 2004-03-05 13:11:41
    Temat: Czy fakturę zaliczkową wpisuje się do KPiR?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Zaznaczam, że przy eksporcie usług, czyli w sytuacji, w której obowiązek
    podatkowy VAT powstaje w przypadku przyjęcia dowolnej zaliczki i trzeba
    wystawić fakturę.

    Z kolei ustawa o PDoF mówi, że obowiązek powstaje z chwilą wystawienia
    faktury VAT. Jeśli dobrze rozumuję, to w tym wypadku nie ma znaczenia
    przepis mówiący o tym, że zaliczki to nie dochód i taką fakturę normalnie
    księguję, tak?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-03-05 21:20:44
    Temat: Re: Czy fakturę zaliczkową wpisuje się do KPiR?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > faktury VAT. Jeśli dobrze rozumuję, to w tym wypadku nie ma znaczenia
    > przepis mówiący o tym, że zaliczki to nie dochód i taką fakturę normalnie

    Ja tak nie uważam. Tzn nie uważam, że
    należy wykazać przychód.
    Przecież ta faktura nie dokumentuje
    wykonania usługi, a jedynie zaliczkę.
    A ta zgodnie z artykułem, który zapewne znasz
    przychodem nie jest. Przychodem będzie jak
    wykonasz usługę (wystawisz fakturę właściwą).

  • 3. Data: 2004-03-05 21:23:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c2ar06$3f5$1@atlantis.news.tpi.pl>, cef wrote:

> [...]
    > A ta zgodnie z artykułem, który zapewne znasz
    > przychodem nie jest. Przychodem będzie jak
    > wykonasz usługę (wystawisz fakturę właściwą).

    No dobrze, zatem Ty wybierasz jeden przepis i uważasz go za nadrzędny
    względem drugiego, a ja na odwrót. Kto z nas ma zatem rację? ;-) I kto
    pisze to prawo?
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-03-06 07:26:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > No dobrze, zatem Ty wybierasz jeden przepis i uważasz go za nadrzędny
    > względem drugiego, a ja na odwrót. Kto z nas ma zatem rację? ;-) I kto
    > pisze to prawo?

    Ale tu nie chodzi o wbieranie sobie przepisu ale o ogólna zasadę
    tworzenia i odczytywania przepisów.

    Ogólna zasada - przepis "póżniejszy" jest szczególny w stosunku do
    "wczesniejszego".
    Przepis o momenci powstania przychodu w chwili wystawienia faktury VAT
    jest wczesniej w ustawie niz ten określający że przychodem nie sa
    zaliczki otrzymane na poczet dostaw. A nie ma w nim odwołania typu "nie
    stanowi przychodu, chyba że wystawiono fakturę VAT" albo "poza
    przypadkami wskazanymi w art. ...". Takich odwołań jest na pęczki w tej
    i innych ustawach.
    Fakt że w omawianych przepisach takiego odwołania nie ma, świadczy o tym
    że nie mamy "warunków brzegowych" dla tego przepisu szczególnego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl