  • 1. Data: 2005-09-26 11:51:18
    Temat: Czy jest jakies wyjscie? Zagadka!
    Od: "koselka" <k...@w...pl>

    Dajmy na to taki przyklad.
    Jako firma posredniczaca (Sp. z o.o.) kupuje przedmiot za kwote 12000 netto.
    Przedmiot ulega trwalemu lecz nie calkowitemu zniszczeniu.
    Robie protokol zniszczenia.
    Przedmiot ten postanawiam odsprzedac inne firmie z niewielka marza 3%, ktora
    nie zauwaza waznego dla siebie uszkodzenia sprzetu i kupuje go.
    Firma kupujaca chce jednak zeby otrzymac fakture na przedmiot nie wieksza
    niz 3500 netto (srodki trwale itd.).
    Prosze o pomoc jak to zaksiegowac, co zrobic z pozostala czescia tj. 12000 -
    3500?
    Czy mozna to ujac jakos jako strate tak zeby nie bylo problemow, lub
    wystawic na pozostala czesc fakture na jakies uslugi i nie placic 19%
    podatku.
    Jestem ciekaw gdyz ktos kiedys opowiadal mi o takim przypadku, gdy musial
    wybrnac z takiej sytuacji a teraz prawdopodobnie kolega zapedzil sie w
    podobna historie i chcialby wiedziec czy da sie z tego jakos wyjsc czy musi
    anulowac cala transakcje.

  • 2. Data: 2005-09-27 06:29:52
    Temat: Re: Czy jest jakies wyjscie? Zagadka!
    Od: "boxmail" <b...@o...pl>

    Użytkownik "koselka" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dajmy na to taki przyklad.
    > Jako firma posredniczaca (Sp. z o.o.) kupuje przedmiot za kwote 12000
    netto.
    > Przedmiot ulega trwalemu lecz nie calkowitemu zniszczeniu.

    czy przy zakupie całość poszła w koszty czy była amortyzowana? a jesli
    amortyzowana to jaka czesc z kwoty 12 tys jest juz umorzona?

    > Robie protokol zniszczenia.
    > Przedmiot ten postanawiam odsprzedac inne firmie z niewielka marza 3%,
    ktora
    > nie zauwaza waznego dla siebie uszkodzenia sprzetu i kupuje go.

    kupuje za 3499zł?

> [...]
    > niz 3500 netto (srodki trwale itd.).
    > Prosze o pomoc jak to zaksiegowac, co zrobic z pozostala czescia tj.

    musisz sie okreslic co do umorzenia i jego wielkosci - a podpowiemy co
    zrobic.

    > Czy mozna to ujac jakos jako strate tak zeby nie bylo problemow, lub
    > wystawic na pozostala czesc fakture na jakies uslugi i nie placic 19%
    > podatku.

    jak wystawisz fakture na usługi - no to bedziesz płacił podatek -
    tradycyjnie. nie rozumiem dlaczego niby od usługi nie masz placic podatku