  • 1. Data: 2005-09-26 15:40:03
    Temat: ZUS - Podwójna zdrowotna
    Od: "Tado" <t...@N...gazeta.pl>

    Witam. Ustawa o składkach zdrowotnych mówi, że jeżeli podatnik osiąga
    przychody z kilku źródeł, to składka na ubezpieczenie zdrowotne opłacana jest
    od każdego ze źródeł. Jest to największy absurd w kosmosie. Pracuję na pół
    etatu. Mam też zarejestrowaną działalność gospodarczą, aby móc legalnie
    zarobić od czasu do czasu jakieś pieniądze. Nie rozumiem, czy jeżeli zapłacę
    podwójną składkę zdrowotną to coś się zmienia? Czy gdy mam grypę to mam dwie
    grypy? Czy przyjeżdża do mnie dwóch lekarzy? Czy dwa razy tyle pielęgniarek
    będzie biegać wokół mnie gdy będę w szpitalu? Czy gdy kupię okulary to dostanę
    refundację za dwie pary? Itd, itd. Wiadomo, że jest to kompletnie
    nieuzasadnione wyciąganie pieniędzy z kieszeni podatników.
    Pytanie moje jest następujące: co mogłyby sądzić o tej sytuacji w naszym kraju
    instytucje w rodzaju Trybunału Sprawiedliwości lub podobnych "europejskich"?
    Dziękuję i pozdrawiam
    Tado

  • 2. Data: 2005-09-26 15:55:14
    Temat: Re: ZUS - Podwójna zdrowotna
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Tado wrote:

    > czy jeżeli zapłacę
    > podwójną składkę zdrowotną to coś się zmienia?

    Oczywiscie, bogaci sie nasze panstwo.

    ;)

    --
    Ruchomy Zamek Hauru (Hauru no ugoku shiro) ..... http://tiny.pl/qlnw
    ________________

  • 3. Data: 2005-09-26 16:16:32
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Tado" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mam dwie
    > grypy? Czy przyjeżdża do mnie dwóch lekarzy? Czy dwa razy tyle

    No jak to nic sie nie zmienia? Wykazujesz dwa razy bardziej
    odpowiedzialna postawe obywatelska ! Pomagasz utrudzonemu NFZ-owi
    jeszcze bardziej podwyzszyc jakosc swiadczonych uslug ! Masz poczucie
    wykonywania naprawde dobrej, uczciwej roboty dla naszego ukochanego i
    godnego szacunku panstwa... ! Wspomagasz tych, ktorym los mniej
    sprzyja i nie moga odprowadzac az tak wysokiej skladki zdrowotnej, a
    leczyc tez by sie chcieli za darmo... No i w ogole... jestes dobrym
    platnikiem skladek... To miedzy innymi dzieki Tobie system ubezpieczen
    spolecznych i zdrowotnych w Polsce nie rozsypie sie za dwa lata, ale
    za dwa i pol... ;-)

    Buhahahahahaha....

    marekz

  • 4. Data: 2005-09-26 16:46:29
    Od: "Tado" <t...@g...pl>

    MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

    > [...ciach...]
    > Buhahahahahaha....
    >
    > marekz

    Może marekz pomylił grupę? Polecam pl.listserv.chomor-l
    Pytanie, na które oczekuję odpowiedzi na TEJ grupie
    zawarłem na końcu swojego postu.
    Wesołku.

    Pozdrawiam
    Tado

  • 5. Data: 2005-09-26 18:15:24
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Tado napisał:

    > Może marekz pomylił grupę? Polecam pl.listserv.chomor-l
    > Pytanie, na które oczekuję odpowiedzi na TEJ grupie
    > zawarłem na końcu swojego postu.
    > Wesołku.

    Ale czego oczekujesz?? Wybory były wczoraj...

    Składka na NFZ nie jest składką ubezpieczeniową gdzie istnieje korelacja
    między jej wysokością, a wysokością świadczenia z tego ubezpieczenia;
    jest podatkiem, gdzie wysokość jest sprawą czysto polityczną.

    Przecież jak ktoś zarabia 849 brutto to zdrowotnego płaci ~58 zł
    miesięcznie, ktoś inny (p. Kott, prezes zarządu Banku Millennium)
    zarabia 400000 zł miesięcznie i płaci od tego ~34000 zł miesięcznie
    składki na NFZ i ma teoretyczne prawo do takiej samej opieki zdrowotnej
    w publicznych zakładach opieki zdrowotnej.

    pzdr

    Tomek

    Moto TV w Internecie! >>> http://link.interia.pl/f18b7

  • 6. Data: 2005-09-26 18:35:45
    Od: maho <m...@p...net>

    Tado wrote:

    > Może marekz pomylił grupę? Polecam pl.listserv.chomor-l
    > Pytanie, na które oczekuję odpowiedzi na TEJ grupie
    > zawarłem na końcu swojego postu.

    no więc odpowiadając na twoje pytanie: instytucje typu TE i inne
    "europejskie" najprawdopodobnie mogłyby sądzic że ustalenie wysokości i
    sposóbu poboru daniny publicznej leży w gestii poszczególnych państw. I
    póki mieści się to w jakichś rozsądnych granicach, nic Trybunałom do tego.

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-09-26 19:44:34
    Od: "Tado" <t...@g...pl>

    maho <m...@p...net> napisał(a):

    > [...ciach...] I
    > póki mieści się to w jakichś rozsądnych granicach, nic Trybunałom do tego.

    Dziękuję. O to właśnie pytałem.

    Pozdrawiam

    Tado

  • 8. Data: 2005-09-26 20:27:39
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Tado" napisał w wiadomości ...
> [...]
    > podwójną składkę zdrowotną to coś się zmienia? Czy gdy mam grypę to mam dwie

    to się ciesz że jeszcze nie jesteś wspólnikiem w jakieś spółce...
    bo wtedy następne zdrowotne... na szczęście ? społeczne tylko
    z własnej działalności + z pół etatu jeżeli nie osiągasz minimum...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 9. Data: 2005-09-26 21:05:53
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > to się ciesz że jeszcze nie jesteś wspólnikiem w jakieś spółce...
    > bo wtedy następne zdrowotne... na szczęście ? społeczne tylko
    > z własnej działalności + z pół etatu jeżeli nie osiągasz minimum...

    W ktorej to spolce wspolnik placi zdrowotne? Bo na pewnonie w sp. z o.o.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 10. Data: 2005-09-27 05:26:39
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W ktorej to spolce wspolnik placi zdrowotne?

    W cywilnej