  • 1. Data: 2007-04-04 17:15:40
    Temat: Czy jest tu jakis notariusz? (pytanie)
    Od: "djmaro" <e...@w...pl>

    Witam

    Prosze o pomoc w odpowiedzi na takie pytanie:

    Mam jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, otrzymalem kredyt na zakup
    lokalu handlowego (kredyt na firme) ktory obecnie wynajmuje od Urzedu
    Miasta. Czy w akcie notarialnym wlascicielem bede JA czy moja firma?
    Jesli moja firma to co w przypadku jak np. zamkne firme, co sie stanie
    z lokalem?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2007-04-04 18:53:37
    Temat: Re: Czy jest tu jakis notariusz? (pytanie)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    djmaro wrote:

    > Mam jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, otrzymalem kredyt na zakup
    > lokalu handlowego (kredyt na firme) ktory obecnie wynajmuje od Urzedu
    > Miasta. Czy w akcie notarialnym wlascicielem bede JA czy moja firma?

    Ty czyli Twoja firma :-)

    > Jesli moja firma to co w przypadku jak np. zamkne firme, co sie stanie
    > z lokalem?

    Sam zdecydujesz czy wynajmiesz komuś, czy sprzedasz,
    czy co tam jeszcze sobie wymyślisz.

  • 3. Data: 2007-04-04 20:46:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Apr 2007, djmaro wrote:

> [...]
    > lokalu handlowego (kredyt na firme) ktory obecnie wynajmuje od Urzedu
    > Miasta. Czy w akcie notarialnym wlascicielem bede JA czy moja firma?

    Chyba masz "standardowy problem prywatny" ;) - znaczy bardzo wiele
    osób dzieli majątek na "prywatny" i "firmowy" co jest od podstaw
    błędne, bo podział majątku PRYWATNEGO przebiega (dla potrzeb tematyki
    którą zajmuje się ta grupa :)) wg rozróżnienia na gospodarczy i osobisty.

    Stan jest taki: "firma to Ty". Koniec.

    To co powoduje, iż mówimy o "firmowości" majątku, jest PRZENACZENIE
    tego majątku (na cele gospodarcze) wyrażone poprzez ZAEWIDENDJONOWANIE
    go (na cele gospodarcze).
    Dla celów cywilnoprawnych, czyli niemal wszystkich rozważań opartych
    o Kodeks Cywilny (niemal, bo z czasem istotny jest fakt zawarcia
    umowy z przedsiębiorcą a czasem z konsumentem jeśli chodzi o odmienność
    uregulowań) "firmowość" jest bez znaczenia.
    "Twoje", nie ruszać :)
    Ale ponieważ *w ramach DG* zezwala się przedsiębiorcy na różnego rodzaju
    manewry, których z majątkiem osobistym wykonywać się nie da, a pociąga
    to za sobą skutki podatkowe - konkretnie poprzez prawo zaliczenia tego
    czy owego w koszty i w ten sposób obniżenia podatku, to istnieje
    niekiedy obowiązek "wyróżnienia" tego majątku, który "służy celom
    gospodarczym", poprzez jego zaewidencjonowanie, niekiedy ewidencjonowanie
    ogranicza się do trzymania dokumentów zakupu, niekiedy trzeba ująć
    w oddzielnych ewidencjach.
    NIEMNIEJ - "firmowe" jest TWOJE!
    Nadal jest prywatne. Natomiast NIE JEST przeznaczone "do użytku
    osobistego".

    I teraz: MOGĄ niekiedy nastąpić pewne skutki, związane z faktem iż
    nabycie zostało dokonane w celu gospodarczym, a na skutek zaprzestania
    DG następuje "przeznaczenie majątku na cele nie związane z DG".
    Taka klasyka, to odliczony VAT - bardzo bolesny cios, jak w momencie
    zakończenia DG trzeba oddać odliczony od (konkretnego!) zakupu VAT.
    Inny przykład to konieczność ujęcia w remanencie wyposażenia i zapłaty
    podatku (dochodowego) liczonego wg specjalnej zasady.
    Tak czy siak - fakt przekazania na cele nie związane z DG może
    spowodować różne skutki (w tym podatkowe), ale NIE wpływa na własność!
    Było TWOJE i pozostaje TWOJE.

    pzdr, Gotfryd