  • 1. Data: 2002-12-19 12:19:31
    Temat: Czy "moja" ksiegowa ma paranoje?
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wczoraj (19.XII) złożyłem VAT-7.

    Dziś, księgowa (jedna z tychm ktore pytam o rady) skrzyczała mnie
    straszliwie, że sie sam podkładam urzędowi - składając deklaracje
    na kilka dni przed terminem. Wg niej - w oczach urzedu od razu staje
    sie podejrzany ("coś on za uczciwy, pewnie coś ukrywa") i narazam sie
    na konkrolę.

    Czy ona ma paranoję, czy może ma rację?

    Mówiła też, że jesli np. ktoś złoży VAT-7 20-go,
    a pieniadze przeleje urzedowi 22-go, to wchodzi w 2-dniową
    zaległość (mimo, ze oficjalny termin to 25).

    To jak to wlasciwie jest?

    Dzieki,

    Latet

  • 2. Data: 2002-12-19 12:35:19
    Temat: Re: Czy "moja" ksiegowa ma paranoje?
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    > a pieniadze przeleje urzedowi 22-go, to wchodzi w 2-dniową
    > zaległość (mimo, ze oficjalny termin to 25).

    ma paranoje

    galis

  • 3. Data: 2002-12-19 13:08:56
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Latet" <n...@p...onet.pl> wrote in message
    > Czy ona ma paranoję, czy może ma rację?

    ma paranoje

    to tak jak ja składam oświadczeni podatkowe przed ostatnim dniem i do tego
    chcę dostać zwrot ....

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2002-12-19 13:15:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Galis napisał:
> [...]

    Khemm.. może sie czepiam, ale dziewietnasty jest grudnia jest dziś :-))

    Back to the future?

    > ma paranoje

    Zgadzam się w stu procentach. Paranoja większa od mojej :-) A myslałam
    ze to nie mozliwe...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-12-19 13:27:15
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > Khemm.. może sie czepiam, ale dziewietnasty jest grudnia jest dziś
    > :-))
    >
    > Back to the future?

    :))) no to ciekawe jak on to zrobił

    galis

  • 6. Data: 2002-12-19 13:40:34
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Zgadzam się w stu procentach. Paranoja większa od mojej :-) A myslałam
    > ze to nie mozliwe...

    Niestetety, najwyrazniej mam talent do znajdowania "specyficznych"
    ksiegowych.

    A to ultra-niedouczonych ("nigdy nie slyszalam, aby VAT niepodlegajacy
    odliczeniu mogl byc wpisany do KPiR jako koszt"), albo paranoicznych,
    albo zbyt wyluzowanych ("niech pan sie tak nie przejmuje, takich malych firm
    jak pana to nikt nie kontroluje), albo związanych z duzymi firmami i nie
    majacych
    bladego pojęcia o specyfice 1-os DG (jedna taka powiedziala mi, ze jeszcze
    sie
    musi upewnic, czy na pewno nie musze robic planu kont, a inna, ze sie dowie
    czy mnie obowiązuje CIT).

    Znalazlem tez jadną kompetentną, znajomą. Powiedziała, że ode mnie nie
    mogłaby
    brac pieniedzy, a za darmo pracowac to jej sie nie chce i nie ma czasu.

    Ewidentnie wiec jestem skazany na bycie własną ksiegową,
    i pewnie tak już pozostanie.

    Przeczytałem juz wszystkie ustawy dotyczace DG. Niewiele z tego wynika,
    bo sa dla mnie w 75% niezrozumiale, a newet jeslic cos rozumiem, to pewnie
    i tak interpretuje to inaczej niz urzad skarbowy. Zacząłem wiec czytać
    poradniki.
    Nie wiem czemu, ale autorzy piszą je miejscami językiem trudniejszym niż
    pisane
    są ustawy. Chcą się chyba popisać jacy to mądrzy są. Poza tym - brak
    interaktywnosci
    ksiażkowego poradnika mnei dobija. Pokazdy,
    rozdziale mam 150 pytan do autora, a nie moge ich zadac.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 7. Data: 2002-12-19 18:06:40
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wczoraj (19.XII) złożyłem VAT-7.

    Ty sobie lepiej przestaw datownik na komputerze .... chyba że aktualne daty
    tez ci ta księgowa podaje :)))

> [...]
    > na kilka dni przed terminem. Wg niej - w oczach urzedu od razu staje
    > sie podejrzany ("coś on za uczciwy, pewnie coś ukrywa") i narazam sie

    To znaczy że jak mi się nie chce latać dwa razy do US i za jednym razem
    składam i pit i vat to zdrowo się narazam.

    > Czy ona ma paranoję, czy może ma rację?

    Nazwijmy to delikatniej ... nadinterpretuje :))

    > Mówiła też, że jesli np. ktoś złoży VAT-7 20-go,
    > a pieniadze przeleje urzedowi 22-go, to wchodzi w 2-dniową
    > zaległość (mimo, ze oficjalny termin to 25).

    > To jak to wlasciwie jest?

    Ważne aby do tego dnia, 25 (włącznie), powstało obciązenie na twoim
    rachunku bankowym z tytułu podatku vat a deklaracje możesz złozyć np.
    10-tego.

    Sark

  • 8. Data: 2002-12-19 18:07:48
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    (..)

    > Nazwijmy to delikatniej ... nadinterpretuje :))

    Hmm... w naszych realiach ja bym to raczej nazywał dmuchaniem na zimne :-)))

    Pix

  • 9. Data: 2002-12-19 18:47:21
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > (..)

    > Hmm... w naszych realiach ja bym to raczej nazywał dmuchaniem na zimne
    :-)))

    Wiesz, to jednak zalezy ... własnie od interpretacji :)
    1. wydaje sie podejrzany bo przynosi deklarację dużo, dużo wcześniej ("coś
    on za uczciwy, pewnie coś ukrywa")
    2. wydaje sie podejrzany bo przynosi deklarację ostatniego dnia ("pewnie
    liczy na tłok, najwyraźniej coś ukrywa")

    ... jak nie pałą go to dzidą :))

    Sark

  • 10. Data: 2002-12-19 18:57:34
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Czy ona ma paranoję, czy może ma rację?

    A czy twój biznes nie zarobi na normalne biuro rachunkowe ?????
    Miałbyś o wiele mniej kłopotów