  • 1. Data: 2009-01-19 10:41:52
    Temat: Czy przedsiębiorstwo osoby fizycznej może zajmować się wynajmem mieszkań?
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Hej,

    Temat trochę dziwny - zmierzam do tego, że chciałabym wyremontować
    mieszkanie przeznaczone na wynajem. Prowadzę DGOF, więc koszty remontu
    idealnie byłoby wrzucić w KUP, a przychód z najmu w przychody z
    działalności.

    Tylko czy to jest możliwe? Gdyż czuję że czegoś istotnego tutaj nie
    dostrzegam :)

    Gwyn

  • 2. Data: 2009-01-19 13:33:47
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 19 Jan 2009 11:41:52 +0100, Gwyn <g...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >działalności.
    >
    >Tylko czy to jest możliwe? Gdyż czuję że czegoś istotnego tutaj nie

    Dlaczego ma byc niemozliwe? Pensjonaty, kwatery prywatne, wynajem
    pokoi i wynajem mieszkan/apartamentow - jest tego od groma i sporo z
    tego groma to dgof.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2009-01-20 07:40:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2009, WAM wrote:

    > Dlaczego ma byc niemozliwe? Pensjonaty, kwatery prywatne, wynajem
    > pokoi i wynajem mieszkan/apartamentow - jest tego od groma i sporo
    > z tego groma to dgof.

    Ale on musi z tym mieszkaniem coś zrobić *przed* rozpoczęciem
    użytkowania. Nie ma więc mowy o "remoncie w rozumieniu podatku",
    to będzie ulepszenie - art.22g.17

    A to oznacza, że owszem, koszty może i "wrzuci", ale pośrednio - przez
    amortyzację.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-01-20 08:47:27
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > to będzie ulepszenie - art.22g.17
    >
    > dlaczego ulepszenie? definicja ulepszenia jest podana, zwykły remont nie
    podnoszący wartości ST nie spełnia <warunków ulepszenia>, bowiem
    wydatki te NIE powodują wzrostu wartości użytkowej w stosunku do
    wartości z dnia przyjęcia środków trwałych do używania, mierzonej w
    szczególności okresem używania, zdolnością wytwórczą, jakością produktów
    uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych i kosztami ich
    eksploatacji.

  • 5. Data: 2009-01-20 09:22:36
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 20 Jan 2009 08:40:43 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Ale on musi z tym mieszkaniem coś zrobić *przed* rozpoczęciem
    >użytkowania. Nie ma więc mowy o "remoncie w rozumieniu podatku",
    >to będzie ulepszenie - art.22g.17
    Wybacz, odpowiadalem wylacznie na pytania. Tj pytanie z tematu w
    polaczeniu z trescia tj:

    " Czy przedsiębiorstwo osoby fizycznej może zajmować się wynajmem
    mieszkań? (...) Tylko czy to jest możliwe? "

    Nie odpowiadalem na pytania, ktorych nie bylo. :D

    WAM

  • 6. Data: 2009-01-20 10:48:07
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > to będzie ulepszenie - art.22g.17
    > A to oznacza, że owszem, koszty może i "wrzuci", ale pośrednio - przez
    Ulepszenie, i owszem, podnosi wartość rynkową, ale nie zawsze wartość
    początkową braną dla celów amortyzacji, bo to zależy od przyjętego sposobu
    amortyzacji.
    Dla amortyzacji z art. 22g ust. 10 (wyjętego celowo w art.22g.17)
    wszelkie wydatki, także te na ulepszenie, wedrują bezpośrednio w KUP bez
    żadnych limitów. Baa.. nawet takich lokali / budynków nie wprowadza się do
    EŚT - art. 22n ust.3.
    Pozdr.
    K.K.

  • 7. Data: 2009-01-20 14:47:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2009, gonia wrote:

    > dlaczego ulepszenie? definicja ulepszenia jest podana, zwykły remont nie
    > podnoszący wartości ST

    Mówisz, że mieszkanie przed remontem miało tę samą wartość?
    Znaczy był to "remont odtworzeniowy" *dla aktualnego właściciela*?

    > nie spełnia <warunków ulepszenia>,

    Nie spełnia, o ile jest dokonywany *po rozpoczęciu używania*.
    Jak się kupi złoma za 1000 zł i w remont wpakuje 10 000 zł bo
    "nie da się używać" to może być ciekawie, jeśli US to wyłapie :)
    A jak ruderę da się wynająć za 100 zł/mc a po remoncie da
    się ten lokal wynając za 500 zł/mc to ulepszenie jest oczywiste.

    > bowiem wydatki te
    > NIE powodują wzrostu wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia
    > przyjęcia środków trwałych do używania, mierzonej w szczególności

    Skoro to jest zrobione tak, że z samej definicji WP w WP ujmuje
    się *wszelkie* wydatki poniesione przed rozpoczęciem używania.
    Formalne "przyjęcie do użytkowania" po to, aby na dzień dobry
    dokonać remontu, IMVHO da się zakwalifikować jako "obejście
    prawa".

    Natomiast rzeczywiście nie wiem jakie stanowisko zająć co do
    uwagi KK - bo wtedy mam zgryz :)
    Zaraz go pomęczę ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-01-20 14:56:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2009, WAM wrote:

> [...]
    >
    > " Czy przedsiębiorstwo osoby fizycznej może zajmować się wynajmem
    > mieszkań? (...) Tylko czy to jest możliwe? "

    To dlaczego zostawiłeś w cytacie (cytat z *TWOJEGO* cytatu z pytania):
    +++
    > Prowadzę DGOF, więc koszty remontu
    >idealnie byłoby wrzucić w KUP
    ---

    > Nie odpowiadalem na pytania, ktorych nie bylo. :D

    A weź i sprawdź :)
    Zostawiłeś cytat z pytania to i założyłem że się do niego odnosisz.
    "Grupowicz nie dostaje komentarza na to o czym myślał, grupowicz
    dostaje komentarz do tego co napisał"!
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-01-20 15:02:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2009, K.K. wrote:

> [...]
    > limitów. Baa.. nawet takich lokali / budynków nie wprowadza się do EŚT - art.

    No tuś mi zabił ćwieka: bo o ile pierwszej części umiem się przyczepić
    (poprzez pytanie dlaczego w takim razie ustawodawca uznał 22g.17 za
    przepis bardziej szczegółowy niż 22g.10, wpisując go dalej w akcie), to
    drugiego nie ma jak się przyczepić: zakaz zaliczania wydatków w koszty
    (z art.23.1) dotyczy tylko tych "które powiększają wartość początkową".
    Hm... czyli przyjęcie ryczałtowej WP byłoby metodą.
    Umie ktoś się przyczepić? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-01-20 16:12:54
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > Mówisz, że mieszkanie przed remontem miało tę samą wartość?
    > Znaczy był to "remont odtworzeniowy" *dla aktualnego właściciela*?

    > Nie spełnia, o ile jest dokonywany *po rozpoczęciu używania*.

    gdzie zakaz przyjęcia przed rozpoczęciem wynajmu? Na to, żeby
    nieruchomość nie nadawała się do używania, to musiałaby być ruina, gdzie
    nie byłoby mowy o remoncie przed rozpoczęciem wynajmu a o inwestycji w
    posiadana nieruchomość;>

> [...]

    "zmierzam do tego, że chciałabym wyremontować mieszkanie przeznaczone na
    wynajem. Prowadzę DGOF, więc koszty remontu "

    w którym miejscu wyczytałeś, że jest to ruina?