  • 1. Data: 2002-09-24 16:54:23
    Temat: Czy to jest ulepszenie środka trwałego?
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Witam Grupowiczów

    Postanowiliśmy w firmie postawić ściankę działową z rigipsu, która z jednego
    pokoju stworzy dwa. Proszę o wyrażenie opinii czy materiały i robociznę mogę
    zaliczyć do KUP?
    Pozdrawiam
    Małgosia B.

  • 2. Data: 2002-09-24 17:29:03
    Temat: Re: Czy to jest ulepszenie środka trwałego?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Megan napisał:
> [...]
    > pokoju stworzy dwa. Proszę o wyrażenie opinii czy materiały i robociznę mogę

    Generalnie jest to modernizacja - nie było ścianki - jest ścianka.
    Ale jeżeli jej koszt był mniejszy niż 3500zł, może iśc jednorazowo w KUP.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-09-24 18:50:36
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    > Generalnie jest to modernizacja - nie było ścianki - jest ścianka.
    > Ale jeżeli jej koszt był mniejszy niż 3500zł, może iśc jednorazowo w KUP.

> [...]

    Gwoli ścisłości - ulepszenie środka trwałego. W sumie na to samo wychodzi,
    tylko inaczej się nazywa :-)
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2002-09-25 12:26:20
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > jednego
    > mogę

    KUP.

    > Gwoli ścisłości - ulepszenie środka trwałego. W sumie na to samo wychodzi,
    > tylko inaczej się nazywa :-)
    > Pozdrawiam.
    >
    > Bardzo dziękuję za pomoc. Czytając ustawę o PDOF nasunęły mi się
    wątpliwości, czy taka ścianka powoduje wzrost wartości użytkowej (ponieważ
    służy do wydzielenia małego pomieszczenia magazynowego- "schowka")?
    Głębiej analizując można jednak dojść do wniosku, że chyba jest to w pewnym
    sensie wzrost zdolności wytwórczej. Jeśli bylibyście tak mili i
    wypowiedzieli się.
    Drobna uwaga: nie znam kwoty całego przedsięwzięcia, ale ustalmy, że
    przewyższa ona kwotę 3.500,00zł.

    Serdeczne pozdrowienia
    Małgosia B.

  • 5. Data: 2002-09-25 17:16:10
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Megan" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > robociznę

    Część postu wyciąłem.
    Więcej szczegółów dot. lokalu: Twój, wynajęty, etc.

  • 6. Data: 2002-09-25 21:34:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Sep 2002, Megan wrote:
    [...sławek, Maddy...]
> [...]
    >+ Głębiej analizując można jednak dojść do wniosku, że chyba jest to w pewnym
    >+ sensie wzrost zdolności wytwórczej. Jeśli bylibyście tak mili i

    Pamiętam że był wyrok NSA (skutkiem decyzji US i odwoływania się)
    że *tylko zastąpienie* istniejącej części (w tym "kawałka
    obiektu budowlanego" :), akurat chodziło o jakieś wykaflowanie
    czy inne takie) częscią która *nie wnosi nowej wartości*
    (do ŚT) można uznać za "remont" i dać w KUP.
    Jeśli nowa część jest "istotnie lepsza" (tj. może być inna
    skutkiem zmian w technologii, ale liczą się "nowe właściwości")
    to należy uznać ją za "ulepszenie".

    >+ Drobna uwaga: nie znam kwoty całego przedsięwzięcia, ale ustalmy, że
    >+ przewyższa ona kwotę 3.500,00zł.

    Ja bym nie ryzykował i uznał za "ulepszenie", niestety
    idzie w amortyzację... :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-09-26 13:11:21
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Wszystkim bardzo dziękuję. Teraz nie mam wątpliwości i spokojnie mogę
    księgować :-)
    Pozdrawiam
    Małgosia B.