  • 1. Data: 2002-09-24 13:58:13
    Temat: zagraniczne/ polskie podatki (pit-36)
    Od: "Stefan Turalski -junior" <s...@k...chip.pl>

    witam,

    sytuacja jest taka:
    on, pracuje w usa, tam zarabia i placi podatki
    ona, zyje sobie tu wydaje kase i do teraz nie rozlicza sie tu
    ona chce sie tu rozliczac, ono bylo w urzedzie i dowiedzialo sie ze nalezy
    rozliczyc sie na formularzu pit-36, gdzie jako podstawe podaje sie kwote
    zarobionego przez ONego tam, odliczyc kwote podatku tam zaplaconego i
    wyrownani oplacic. I tu rodza sie pytania do ludzi o madrych glowach:
    - gdzie na pit'ci-36 mam zaznaczyc _ten_ typ przychodu
    - gdzie wyczytac co jeszcze mozna, a czego nie mozna odliczac od tak
    rozliczanego podatku
    - ile lat wstecz nalezy ta sprawe czyscic aby US nie ciagal nas po lochach
    ?

    - i co tylko jszcze wiedziec warto.. ?

    z gory bardzo, bardzo dziekuje..

    --
    pozdrawiam
    stic

  • 2. Data: 2002-09-24 14:56:39
    Temat: Re: zagraniczne/ polskie podatki (pit-36)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Sep 2002, Stefan Turalski -junior wrote:

> [...]
    >+ zarobionego przez ONego tam, odliczyc kwote podatku tam zaplaconego i

    Powoli.
    Art.4 UoPDoOF: "...tylko od dochodów...na terytorium RP..."
    Art.6 "opodatkowanie małżonków".1"...podlegają odrębnemu...."

    Małżonkowie *mogą* być opodatkowani wspólnie o ile spełnią
    pewne warunki i *chcą*.
    Prawdę mówiąc - to jeśli nie chcą, to nie wiem jak US może
    przyjąć podatek od osoby która ani w kraju nie była ani
    dochodu nie uzyskała (to się da - można przez pełnomocnika
    np. sprzedać dom :))
    IMHO - niemożliwe !

    Jak traktować pieniądze które "małżonka rozdaje" to
    nie wiem, ale AFAIK małżonkom przysługuje z mocy prawa
    "jednakowy status" (z uwzględniem "uzasadnionych..."
    zdaje się). Czyli jeśli mąż utrzymuje żonę - to IM*H*O
    nie jest to otrzymywaniem przychodu... mylę się ??

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-09-25 13:04:20
    Od: "Stefan Turalski -junior" <s...@k...chip.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    anpol.com.pl...
> [...]
    [..]

    mozna gdzies w sieci znalsc peln teksty ustaw ? www.abc.pl ?

    > Małżonkowie *mogą* być opodatkowani wspólnie o ile spełnią
    > pewne warunki i *chcą*.[..]
    > IMHO - niemożliwe !

    problm w tym ze chca tylko nie zabradzo wiadomo jak to rozliczac...

> [...]
    > zdaje się). Czyli jeśli mąż utrzymuje żonę - to IM*H*O
    > nie jest to otrzymywaniem przychodu... mylę się ??

    moze jeszcze ktos sprobuje zmierzyc sie z tym problemem ?

    --
    pozdrawiam
    stic

  • 4. Data: 2002-09-25 21:41:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Sep 2002, Stefan Turalski -junior wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Art.4 UoPDoOF: "...tylko od dochodów...na terytorium RP..."
    >+ > Art.6 "opodatkowanie małżonków".1"...podlegają odrębnemu...."

    Tak, znajdziesz "idąc po linkach" m.in na:
    www.infor.pl
    www.hoga.pl
    www.rp.pl
    Dla przykładu wyjątkowo[1]:
    http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI2002/pdf0121.html?
    &t=1997010120020925
    [1] - z przyzwyczajenia zazwyczaj zapodaję infor :)

> [...]
    >+ > IMHO - niemożliwe !
    >+
    >+ problm w tym ze chca tylko nie zabradzo wiadomo jak to rozliczac...

    A oswieć mnie ty - dlaczego chcą ??
    Koniecznie chcą zapłacić *dodatkowy* podatek w .pl ??
    Czy może w ten sposób podatek w USA ulega zmniejszeniu
    o więcej niż trzeba zapłacić w .pl ?? (jakoś tak
    z pewnym niedowierzaniem...)

    Z chęcią poczytam !!

    BTW: Orkę wcięło ?? -:(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-09-26 10:00:14
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    napisał

> [...]
    > Czy może w ten sposób podatek w USA ulega zmniejszeniu
    > o więcej niż trzeba zapłacić w .pl ?? (jakoś tak

    W sumie jesli ktoś chce niepotrzebnie zapłacić podatek, to można iść do
    U.S. poinformowac, że posiada się nieujawnione źródło dochodów i
    zarządać naliczenia 75% podatku od tego. Tylko trzeba się spieszyć bo
    jak wejdzie abolicja to będzie tylko 7,5 lub niewiele więcej ;-).

    Krzysztof

    PS. A na serio, to czasami PIT się przydaje, np. gdy chcesz dostać
    kredyt.