  • 1. Data: 2003-11-13 11:46:04
    Temat: DG, VAT i mieszkanie od developera
    Od: "Zdenek Smetana" <z...@o...pl>

    Ponawiam pytanie o zwrot VAT w sytuacji kiedy:

    1. Prowadzę działalność gospodarczą i jestem płatnikiem VAT
    2. Kupuję mieszkanie u developera w 2004, płacę nowy 22% VAT
    3. Deklaruję, że mieszkanie będzie siedzibą mojej firmy.

    Czy VAT zapłacony przy kupnie mieszkania będę mógł odliczyć?
    Pytanie chyba proste? :)

    Piotr

  • 2. Data: 2003-11-14 15:31:05
    Temat: Re: DG, VAT i mieszkanie od developera
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Zdenek Smetana" <z...@o...pl> wrote in message

    > Czy VAT zapłacony przy kupnie mieszkania będę mógł odliczyć?
    > Pytanie chyba proste? :)

    Nie jestem fachmanem ale tez sie glowilem nad tym i wyszlo mi ze nie.
    Nie mozesz bezposrednio wrzucic w koszty - a wiec nie mozesz odliczyc VAT
    :-(
    Za duza kwota - do 3,5 tys chyba mozna.

    Mozna co najwyzej wprowadzic do ST i amortyzowac po 5% rocznie - ale to
    jakies smieszne drobne w zamian za kupe klopotu.

    Jednym zdaniem - czolem szczurze ! - milego zwiedzania labiryntu podatkowego
    zycze ...

  • 3. Data: 2003-11-14 18:38:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, Ijon wrote:
    [...]
    >+ Nie mozesz bezposrednio wrzucic w koszty - a wiec nie mozesz
    >+ odliczyc VAT :-(

    ...a skąd wziąłeś ów warunek "bezpośredniości" ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-14 18:56:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Ijon napisał:
> [...]
    >

    > Nie jestem fachmanem ale tez sie glowilem nad tym i wyszlo mi ze nie.
    > Nie mozesz bezposrednio wrzucic w koszty - a wiec nie mozesz odliczyc VAT

    Ale bzdura na resorach.
    Od kiedy to nie mozna odliczyć VATu od środka trwałego (w rozumienu
    ogólnym) podlegajacego amortyzacji? Skąd Ci to "wyszło", bo na pewno nie
    z ustawy o PTU.

    A co do meritum, to jeżeli sie kupuje mieszkanie "na działalność" to
    owszem mozna VAT odliczyc, ale jak potem US sie dopatrzy że w naszym
    "biurze" ktos mieszka albo że wynajmujemy je na cele mieszkaniowe (to
    działalnośc zwolniona z VAT) to mamy przechlapane.

    > Jednym zdaniem - czolem szczurze ! - milego zwiedzania labiryntu podatkowego
    > zycze ...

    Lekarzu, ulecz sie sam

    Maddy

    --