  • 1. Data: 2004-01-15 20:07:58
    Temat: DG i etat a 19% liniowy
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Witam

    Pracuje na etacie i jednocześnie wkrótce rozpoczynam DG.
    Po lekturze przepisów, komentarzy i postów kaształtuje mi sie taki obraz, z
    którego wynika, ze popwinienem wybrac podatek liniowy.

    1. Rozliczenie roczne przy takiej kombinacji skladam oddzielnie dla etatu i
    dla DG
    2. Kwota wolna bedzie mi przysługiwać z tytułu rozliczenia etatu
    3. Innych odliczeń nie przewiduje, jakkolwiek nie wiem, czy nie trafi sie
    mała ulga budowlana, ale ta bedzie mogła odliczyć zona.

    Co zyskuję?
    1. Dochody z etatu (ok. 25 tys. pod odliczeniu składek ZUS ) i z DG (trudno
    ocenic ich poziom) nie skumuluja mi się, czyli ewentualnie unikne stawki 30%

    Czy ktos zauważa w tym jakis bład w rozumowaniu/pojmowaniu przepisów? Bedę
    wdzięczny za analize powyzszego ;-)

    Fires

  • 2. Data: 2004-01-17 10:05:44
    Temat: Re: DG i etat a 19% liniowy
    Od: "M" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fires" <f...@f...mail.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dla DG
    > 2. Kwota wolna bedzie mi przysługiwać z tytułu rozliczenia etatu

    Co do tego nie jestem przekonany... Masz 100% pewności, ze tak bedzie?

    --
    <-- M -->

  • 3. Data: 2004-01-17 11:33:39
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Użytkownik "M" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Fires" <f...@f...mail.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Co do tego nie jestem przekonany... Masz 100% pewności, ze tak bedzie?

    he, he... gdbym miał pewnośc, to nie pisałbym na grupę :-)
    A czy cos świadczy op tym, ze tak nie bede mógł?

    Fires

  • 4. Data: 2004-01-17 13:30:01
    Od: "M" <m...@p...onet.pl>

    > he, he... gdbym miał pewnośc, to nie pisałbym na grupę :-)
    > A czy cos świadczy op tym, ze tak nie bede mógł?
    >
    > Fires

    Poczekajmy na "głos" specjalistów w tej dziedzinie... Mnie ciągle nurtuje
    jedna kwestia- jestem zatrudniony na etat, składałem druczek PIT-2. No i
    wciąż nie wiem, czy rozpoczynając działalność musze informować o tym
    pracodawcę. A ma to bezpośredni związek z kwotą wolną...

    Pozdr.,
    --
    <-- M -->

  • 5. Data: 2004-01-17 14:57:21
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > wciąż nie wiem, czy rozpoczynając działalność musze informować o tym
    > pracodawcę. A ma to bezpośredni związek z kwotą wolną...

    Raczej z wysokoscia zaliczek. Z kwota wolna bardziej zwiazek ma rozliczenie
    roczne.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2004-01-19 21:02:08
    Od: "Julius" <p...@g...pl>

    > Co do tego nie jestem przekonany... Masz 100% pewności, ze tak bedzie?

    Według mnie jak najbardziej. W końcu rozliczenie etatu jest po staremu i
    oddzielnie rozliczane z działalnością przy wyborze liniowego. Gazeta to nie
    wyrocznia, ale w Rzeczpospolitej napisali, że w takim przypadku kwota wolna
    przysługuje.

    Julius