  • 1. Data: 2006-06-14 11:45:17
    Temat: DG import a VAT
    Od: "Przemalski" <p...@g...pl>

    Witam wszystkich,

    rozpoczynam DG (import z UE) i meczy mnie jedno pytanie:

    Zalozmy ze jestem VATowcem. Podatek w Niemczech na produkt ktory chce
    importowac wynosi 16%. W Polsce chce go sprzedac (podatek wynosi 22%).
    Jak wyglda rozliczenie sie z takiego podatku??

    Ja odpisuje sobie 16%? a potem musze naliczyc 22%??

    Prosze o pomoc.

    Serdecznie dziekuje,
    Przemek

  • 2. Data: 2006-06-14 12:04:33
    Temat: Re: DG import a VAT
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia 14 Jun 2006 04:45:17 -0700, Przemalski napisał(a):

    > Witam wszystkich,
    >
    > rozpoczynam DG (import z UE) i meczy mnie jedno pytanie:

    Nie ma importu z UE - już od 1 maja 2004 r

    > Zalozmy ze jestem VATowcem. Podatek w Niemczech na produkt ktory chce
    > importowac wynosi 16%. W Polsce chce go sprzedac (podatek wynosi 22%).
    > Jak wyglda rozliczenie sie z takiego podatku??

    Radziłbym zamiast pisać na grupę zapoznać się z ustawą o podatku od
    Towwarów i usług - lub zatrudnić/wynająć firmę księgową. Bo inaczej widzę
    opłakane skutki twojej działalności

    --
    Mieczysław