  • 1. Data: 2003-02-23 19:47:42
    Temat: DG na ryczałcie i rozliczenie roczne jako pracownik..
    Od: "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl>

    Witam Wszystkich!

    Mam takie pytanie:
    Od 2002 jestem pracownikiem firmy (jako pracownik), miałem też w 2002 roku
    umowy zlecenia z innej firmy
    oraz mam zarejestrowaną na siebie działalność gospodarczą (ryczałt), której
    właściwie nie prowadziłem
    w ub. r.
    I teraz pytanie: Wydaje mi się że po złożeniu PIT 28 (zerowego - bez
    wykazania przychodów - jako prowadzący DG), muszę jako pracownik złożyć
    PIT'a rocznego od osoby fizycznej. Czy dobrze myślę?
    I jeśli tak to tam gdzie jest rubryka o dochody z DG wpisuję 0 (bo po
    pierwsze miałem 0, a po drugie nawet gdybym nie miał 0 tylko przychód to
    ryczałtem jestem opodatkowany już raz więc nie mogę płacić podatku 19% od
    przychodów ryczałtowych). Aha i czy podaję swój NIP (w tej chwili firmowy -
    jako jednoosobowa firma) jako osoby fizycznej.

    Ale namieszałem ;-)), ale myślę że Wiecie o co chodzi ..
    Dzięki za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Artur Starz

  • 2. Data: 2003-02-24 10:13:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Feb 2003, Artur Starz wrote:
    [...]
    >+ I teraz pytanie: Wydaje mi się że po złożeniu PIT 28 (zerowego - bez
    >+ wykazania przychodów - jako prowadzący DG), muszę jako pracownik złożyć
    >+ PIT'a rocznego od osoby fizycznej. Czy dobrze myślę?

    Dobrze myślisz :) Do tego PITa wejdą również dochody z "umów
    wykonywanych osobiście" (zlecenie), jest taka rybryczka.

    >+ I jeśli tak to tam gdzie jest rubryka o dochody z DG wpisuję 0 (bo po
    [...]
    >+ Aha i czy podaję swój NIP (w tej chwili firmowy -
    >+ jako jednoosobowa firma) jako osoby fizycznej.

    Tak, ale inaczej, obywatelu !
    Obywatel ma przyznany NIP jako osoba fizyczna i to jego działalność
    nie jest podmiotem podatkowym, więc występując "w imieniu firmy"
    właściciel występuje *osobiście* !
    To jest twój prywatny, osobisty NIP, i ty prowadząc DG używasz
    tego "osobistego" NIPu w DG.
    Niesłusznie piszesz że to jest "NIP firmowy" :)

    >+ Ale namieszałem ;-)), ale myślę że Wiecie o co chodzi ..

    Podejrzewamy że wiemy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-24 19:48:46
    Od: "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl>