  • 1. Data: 2004-08-11 21:58:34
    Temat: Darowizna dla dziecka
    Od: Grzegorz K<k...@o...pl>

    Witam

    Moja Mama ma mieszkanie własnościwe z hipoteką (38m2) kupione
    około 3 i pół roku temu.
    Chce przepisać mieszkanie na mnie, było by to pierwsze moje
    mieszkanie.
    Ponieważ od 13 miesięcy jestem żonaty chciałbym sprzedać to
    mieszkanie a moja żona chce
    sprzedać swoje i za pieniądze z dwuch mieszkań kupilibyśmy większe,
    lub dom.
    Nie wiemy czy w świetle przepisów z 2004 roku mogę być zwolniony z
    podatku od darowizny ze względu na powyższe,
    oraz czy mogę podobnie jak w przypadku sprzedarzy mieszkania
    przed upływem 5 lat przedstawić w urzędzie skarbowym
    deklarację o przeznaczeniu tych pieniędzy na cele budowlano-
    mieszkaniowe i nie płacić 10% podatku.

    -> http://usenet.pomocprawna.info