  • 1. Data: 2003-12-02 15:34:44
    Temat: Data nadania, data wystawienia
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    Pierwszy raz mnie zatkało:
    leasingodawca przysłał mi kolejną fakturę, na której jest:
    data nadania: 2003-11-29
    data wystawienia: 2003-12-01
    m-c sprzedaży: grudzień 2003

    No i nie wiem, czy taka faktura jest podstawą do uznania zapłaty za koszt
    (pomijając inne uwarunkowania). Te daty mnie niepokoją (mc sprzedaży jest
    ok)
    Jacek
    -------
    jestem KPiR, VAT, kosztowe księguję w momencie zapłaty

  • 2. Data: 2003-12-02 15:49:07
    Temat: Re: Data nadania, data wystawienia
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-02 16:34, Jacek wrote:
> [...]
    > (pomijając inne uwarunkowania). Te daty mnie niepokoją (mc sprzedaży jest

    Zapewne w treści umowy jest akapit, że zapłacić musisz, nawet jak
    faktury nie otrzymasz.
    Być może, że daty się "pomyliły" - mylenie sie jest rzecza ludzką - ja
    znam np. firmę leasingową (dużą) co potrafi wziąć pieniadze, a ich nie
    zaksięgować na spłatę, do czego jest zobowiązana i nie wykazać ww. kwoty
    w uzgodnienu sald. Po prostu ona "ma" te pieniądze i już.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2003-12-02 16:00:54
    Od: "Jacek" <j...@p...pl>

    Tak oczywiście jest (zapłacić, nawet jak faktura nie dojdzie :-( ).
    Natomiast problem jest inny - czy w przypadku ew. kontroli US nie
    zakwestionuje mi zapłaty dokonanej na podstawie takiego papieru - nie będę
    mógł zaksięgowac tej zapłaty w koszty ze względu na błędy formalne. I to
    jest właściwe pytanie: czy tak wystawiony druk jest formalnie poprawną
    fakturą? Pomijamy inne aspekty, a skupiamy się na nieszczęsnych datach.

    Jacek

  • 4. Data: 2003-12-02 18:07:21
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest właściwe pytanie: czy tak wystawiony druk jest formalnie poprawną
    > fakturą? Pomijamy inne aspekty, a skupiamy się na nieszczęsnych datach.
    Jacku, a nie latwiej po prostu zadzwonic i spytac, jest to na tyle
    "interesuajcy" wypadek,
    iz mysle, ze na pewnio sie "nie wyglupisz" pytajac o co chodzi, a moze sami
    jeszcze podziekuja
    za zwrocenie uwagi na daty - w koncu oni tez maja blad w datach.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 5. Data: 2003-12-02 21:14:06
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-02 17:00, Jacek wrote:
> [...]
    > jest właściwe pytanie: czy tak wystawiony druk jest formalnie poprawną
    > fakturą? Pomijamy inne aspekty, a skupiamy się na nieszczęsnych datach.

    Zależy na kogo trafisz - ale pewnie czepiano by się - polecam, jak post
    niżej - spróbowac dowiedzieć się u źródła.
    Założywszy, że mogłes nie zauważyć błedu, mógłbys powołać się na umowę i
    jej ciagłość tzn. dotychczasowy sposób wystawiania (w umowie pewnie jest
    zapis, kiedy faktura jest wystawiana - oraz oczywistą pisarską omyłkę
    wystawcy, której nie zauwazyłeś.
    Może sporządzić notę i wysłać z kopią do podpisu (2-gą kopię i dowód
    nadania trzymaj) - ostatnio czytałem orzecznictwo, co może być zmienione
    notą, co nie - IMHO data tak, ale mogę się mylić.
    Bigos powstanie, gdy złą numeracje względem dat mają "oni" - ale to już
    ich bigos.
    Podejrzewam, że wystawiaja faktury "na zapas", a datownik jest "z
    komputera" - stąd perełka.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2003-12-03 16:38:57
    Temat: Re: Data nadania, data wystawienia - co wyszło
    Od: "Jacek" <j...@p...pl>

    Ano wyszło tak, że pani Zosia przyznała, że "ta firma, co to przygotowuje i
    wysyła ich faktury, to się za bardzo pośpieszyła. Ale ona (tzn. Zosia)
    pytała się prawników i prawnicy twierdzą, że takie pomieszane daty nie niosą
    żadnych negatywnych skutków podatkowych. Oczywiście jak chcę, to mogę im
    odesłać fakturę - a oni mi przyślą nową, bez daty nadania...".
    W każdym razie ciekawie - pani była przygotowana na pytania o daty i mieli
    już opracowane podejście ;-)
    Robię archiwalną kopię faktury i odsyłam im oryginał.

    Jacek

  • 7. Data: 2003-12-04 07:25:12
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

> [...]
    > już opracowane podejście ;-)
    > Robię archiwalną kopię faktury i odsyłam im oryginał.
    A swoją drogą tych pan Zoś chyba sie narobiło ja też dostałam fakture z data
    nadania wcześniejszą niz data wystawienia i z zupełnie innej działki niz
    leasing .Jak to możliwe na logike wystawić pózniej a wysłać wcześniej ?
    Pozdrawiam Wiola