  • 1. Data: 2013-05-22 14:05:19
    Temat: Deklaracja VAT. Pozycja zakup śr, trw.
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Mam zagwozdkę:
    kupuję dajmy na to spawarkę za 1000 zł netto plus 230 zł VAT.
    (Ewentualnie kupuję młotek za 12,30 zł i też będę go używał kilka lat.)
    Spawarka będzie jako wyposażenie, bo jej wartość nie przekracza 3500,
    ale mam zamiar używać ją kilka lat.
    Gdzie w deklaracji VAT powinien znaleźć się taki zakup?
    W pozycji "zakup towarów i usług zaliczanych u podatnika do ŚT", czy w
    "zakup towarów i usług pozostałych"?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-05-22 14:27:01
    Temat: Re: Deklaracja VAT. Pozycja zakup śr, trw.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-22 14:05, Jacek wrote:
> [...]
    > Gdzie w deklaracji VAT powinien znaleźć się taki zakup?
    > W pozycji "zakup towarów i usług zaliczanych u podatnika do ŚT", czy w

    Wbrew dość powszechnej opinii limit kwotowy (3.5kplz) decyduje jedynie o
    tym, czy środek trwały masz obowiązek wpisać do EŚT i czy KUP-em jest
    odpis amortyzacyjny, czy po prostu koszt nabycia.

    A nie o tym, czy jest to środek trwałym czy wyposażenie.

    Krótko mówiąc środkiem trwałym może być długopis za 1 plz o ile
    planujesz wykorzystywać go dłużej niż rok.

    Może doczytaj sobie art. 22a i dalsze (PDOF).

    Jak już zdecydujesz czy spawarka/młotek będzie środkiem trwałym to
    raczej konstrukcja deklaracji VATowskiej jest (w tym miejscu) dość
    intuicyjna i nie powinieneś mieć wątpliwości z interpretacją.

    Piotrek