  • 1. Data: 2013-05-21 14:28:29
    Temat: zmiana deklarcji vat z 13 na 14
    Od: POdatki <d...@w...pl>

    idę sobie złożyć deklaracje vat 7 za 04/13 a tu urzad skarbowy mowi nie
    na tym druku obowiązuje 14 ale nie mamy proszę przepisać deklarcje na
    druku 12 a więc druku strszego niż mój . deklaracja 13 niedawno weszła
    jako aktualna teraz 12 jest lepsza - czy to wszystko to nie paranoja ,
    mam prostą deklarację przepisałęm pola i jest OK ale po co to wszystko
    czy urząd nie mogł deklaracji w wersji 13 przyjąć ? Oj zmiana ekipy
    rządzącej jest konieczna

  • 2. Data: 2013-05-21 18:03:32
    Temat: Re: zmiana deklarcji vat z 13 na 14
    Od: <4...@1...180335.invalid> (Tom N)

    POdatki w

> [...]
    > mam prostą deklarację przepisałęm pola i jest OK ale po co to wszystko
    > czy urząd nie mogł deklaracji w wersji 13 przyjąć ? Oj zmiana ekipy

    No ciekawe co US zrobi, bo dostał (13) przez e-deklaracje, w pozycji 7 mam
    zaznaczone *1* i mam UPO.
    Dopiero po wysłaniu zaktualizowałem e-deklaracje a ta i tak 13 przepuszcza z
    1 w pozycji 7...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2013-05-21 18:29:45
    Od: <3...@8...182945.invalid> (Tom N)

    Tom N w
    id.130521.invalid>:

    > No ciekawe co US zrobi, bo dostał (13) przez e-deklaracje, w pozycji 7 mam
    > zaznaczone *1* i mam UPO.

    Znaczy e-deklaracje przyjęły z Rachmistrza w niedzielę 19 maja 2013 wersję
    13 z zaznaczonym 1 w pozycji 7.

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2013-05-22 07:11:36
    Od: "mkgp" <m...@w...pl>

    Ja wczoraj składałem na druku VAT-7(13) i nie było problemu.

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 18 marca 2013 r.
    w sprawie wzorów deklaracji dla podatku od towarów i usług
    (Dz. U. z dnia 26 marca 2013 r.)

    § 3. 1. Wzory deklaracji dla podatku od towarów i usług wraz z
    objaśnieniami, określone w załącznikach nr 1-4 do rozporządzenia Ministra
    Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wzorów deklaracji podatkowych
    dla podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 211, poz. 1333, z późn. zm.3)) w
    brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2013 r., mogą być stosowane
    nie dłużej niż do rozliczenia za ostatni okres rozliczeniowy 2013 r.

  • 5. Data: 2013-05-23 18:59:22
    Od: <4...@...185922.invalid> (Tom N)

    mkgp w

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^
    > nie dłużej niż do rozliczenia za ostatni okres rozliczeniowy 2013 r.

    Przed 1 stycznia 2013 obowiązywał VAT-7(12).

    P.S.
    To podkreślone ^^^ -- chodzi o wzmocnienie przekazu, że przed *dniem* a nie
    przed *nocą*, czy może o coś innego? ;-)

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2013-05-24 00:45:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 May 2013, 4...@...185922.invalid wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > To podkreślone ^^^ -- chodzi o wzmocnienie przekazu, że przed *dniem* a nie
    > przed *nocą*, czy może o coś innego? ;-)

    Pewnie o jednoznaczną deklarację sposobu wyznaczania terminu.
    Formalizm :)
    Teoretycznie data określona z dokładnością do dnia może odnosić się do
    terminu określonego w tygodniach lub miesiącach, a to powoduje odesłanie
    do innej zasady (nawet, jeśli wynik wyjdzie ten sam :D a w opisywanym
    przypadku jest bez znaczenia, bo określa jednokrotny "próg")
    "Przed dniem 1 stycznia" z tego p. widzenia odsyła do innego przepisu
    określającego termin niż "przed tygodniem rozpoczętym 1 stycznia"
    (zakładając takie "trafienie" w dacie).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-05-24 06:25:47
    Od: zgred <z...@e...com>

> [...]
    > "Przed dniem 1 stycznia" z tego p. widzenia odsyła do innego przepisu
    > określającego termin niż "przed tygodniem rozpoczętym 1 stycznia"

    Oj, Gotfryd...
    Jak zwykle rozbijasz g. na miazgę... :)
    "Przed dniem" - oczywiście oznacza "przed godziną 0:00 tego dnia".
    "przed upływem ostatniego dnia kwietnia" oznacza przed godziną 24:00
    ostatniego kwietnia, choć niektórzy będą twierdzić, że taka godzina nie
    istnieje, skoro nie wyświetla się na zegarku :), więc "przed 0:00 1 maja".
    Oczywiście pojawią się duperelne uzupełnienia i rozporządzenia typu
    "jeśli dzień upływu terminu płatności przypada w dzień wolny, to ... , a
    jeśli dotyczy to terminu wypłaty wynagrodzenia bądź emerytury, to ..." i
    i tak gówno z tego, więc można rozbijać...

    Straszna lewizna to nasze "prawo".

    :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 8. Data: 2013-05-24 11:13:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 May 2013, zgred wrote:

    > Oj, Gotfryd...
    > Jak zwykle rozbijasz g. na miazgę... :)

    No cóż... :>

    > "Przed dniem" - oczywiście oznacza "przed godziną 0:00 tego dnia".

    Oczywiście - ale skoro terminy dla dni, tygodni, miesięcy i lat
    są w osobnych przepisach, każdy z "dniem", a nie ma osobnego przepisu
    na "termin punktowy" z samą datą, to i użyszkodnik przepisu pisze "dnia"
    a nie tylko datę :]
    Swoją drogą, ciekawe, czy wobec tego zastrzeżenie "do godziny"
    jest w prawie podatkowym nieważne :|
    Przypomnę iż sprawa kwartałów (po wprowadzenia rozliczenia
    kwartalnego) powodowała pewne kontrowersje :)

    > "przed upływem ostatniego dnia kwietnia" oznacza przed godziną 24:00
    > ostatniego kwietnia

    Owszem, ale spróbuj skreślić "dnia" i już wiesz o czym piszę :)
    (oczywiście znaczeniowy konflikt upgrade'uje się do jednostek większych
    niż rok, "ostatniego kwietnia" odniesione może być do stulecia)

    > choć niektórzy będą twierdzić, że taka godzina nie
    > istnieje, skoro nie wyświetla się na zegarku :)

    Szczegół :)
    Idzie o przepis, konkretnie art.12 Ordynacji, wszystkie odwołują się
    do "dnia", stąd i pisarz od cytowanego tekstu użył tego określenia :)

    > Straszna lewizna to nasze "prawo".
    >
    > :)

    :)

    pzdr, Gotfryd