  • 1. Data: 2004-01-02 18:12:28
    Temat: Diety zagraniczne w 2004
    Od: Jacek <d...@g...pl>

    Czy ktos wie, co zmienilo sie w naliczaniu diet zagranicznych w 2004
    roku? Slyszalem, ze naliczyc mozna tylko do 30 dni takiej diety. Czy to
    prawda?

  • 2. Data: 2004-01-02 22:22:23
    Temat: Re: Diety zagraniczne w 2004
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, Jacek wrote:

    >+ Czy ktos wie, co zmienilo sie w naliczaniu diet zagranicznych w 2004
    >+ roku? Slyszalem, ze naliczyc mozna tylko do 30 dni takiej diety. Czy to
    >+ prawda?

    Najwyraźniej.
    BTW: groups.google.pl -> zaawansowane...

    Fakt, że nie w pierwszym trafieniu, ale np:

    http://www.klub-odgik.org.pl/biuletyn/nov2003/podate
    k.htm

    "Podstawy" nie namierzyłem :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-02 22:35:22
    Od: Jacek <d...@g...pl>

    > Fakt, że nie w pierwszym trafieniu, ale np:

> [...]

    Tak, ja tez to namierzylem, ale sprawa nadal nie jest dla mnie jasna,
    wiec dlatego pytalem. Jak rozumiec ten cytat:
    [..]
    Wyjeżdżający za granicę i uzyskujący tam dochody z pracy albo ze
    stypendiów będą pomniejszać je o równowartość diet zagranicznych, za
    każdy dzień, w którym wykonywana była praca albo pobierane stypendium,
    ale tylko rocznie maksymalnie za 30 dni (dotychczas nie było takiego
    ograniczenia).

    Bez podatku wypłacane będą nadal diety i inne należności za podróże
    służbowe - krajowe i zagraniczne. Zwolnienie to obejmie pracowników, a
    także osoby nie będące pracownikami, w tym wolontariuszy. Ale uwaga -
    znika zwolnienie dotyczące tzw. ryczałtów samochodowych na jazdy lokalne.
    [..]

    Moj przypadek jest nastepujacy. Prowadze dzialalnosc na zasadach
    ogolnych, podpisuje kontrakt z firma zagraniczna na swiadczenie uslugi i
    wyjezdzam za granice, by tam ja wykonac. Okres pobytu 3 miesiace. Nie
    jestem pracownikiem firmy zagranicznej i de facto jestem w delegacji,
    jako wlasciciel i jedyny pracownik mojej firmy. Jak wiec rozumiec zasady
    naliczania diet, bo dochod niby uzyskany za granica, ale podczas delegacji?

    Jak mi ktos pomoze rozwiac watpliwosci, to bede wdzieczny. Dzis w US
    niestety nie udalo mi sie, bo "wszyscy na urlopach".

  • 4. Data: 2004-01-02 22:48:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ roku? Slyszalem, ze naliczyc mozna tylko do 30 dni takiej diety. Czy to

    Przeczytawszy powoli widzę, że to NIE dotyczy podróży służbowej
    w ramach pracy dla zakładu *krajowego*, a tylko pracy *za granicą*
    (jeśli dobrze rozumiem - dla "zagranicznych" firm) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)