  • 1. Data: 2004-01-02 13:15:44
    Temat: [Samochód] - zwrot VAt
    Od: "Gąska Balbinka" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Prowadzę DG - produkcja i sprzedaż komputerów, usługi komputerowe (KPiR,
    VAT).
    W październiku kupiłem samochód ciężarowy uniwersalny, wrzuciłem go w EŚT. I
    mam pytania:
    1. Kiedy ze skarbówki dostanę zwrot VAT - jest jakiś termin czy mają tyle
    czasu jak im się zechce? I kiedy w związku z tym przygotowa się na
    kontrolę???
    2. Samocód też wykorzystuję do celów rodzinnych ale w znikomych przypadkach
    (ok 10% całego przebiegu), jak więc rozlicza faktury na samochów - paliwo,
    opłaty, naprawy?
    3. Założyłem do samochodu instalację gazową - czy muszę więc tankowa tylko
    gaz?
    4. Jako przeważająca działalnośc mam wpisaną produkcję i sprzedaż
    komputerów, z tym że w tej chwili więcej przychodu mam z usług. Musze coś
    zmienia w papierach?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2004-01-02 13:25:26
    Temat: Re: [Samochód] - zwrot VAt
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gąska Balbinka napisał:

> [...]
    > 1. Kiedy ze skarbówki dostanę zwrot VAT - jest jakiś termin czy mają tyle
    > czasu jak im się zechce? I kiedy w związku z tym przygotowa się na

    60 dni licząc od dnia złożenia deklaracji podatkowej.
    Oczywiście wykazałas ten Vat w polu "do zwrotu" a nie "do
    przeniesienia"?
    Kontrola powinna przyjśc w ciągu tych 60 dni. Ale maja tez prawo po
    prostu oddać Vat bez pytania a skontrolowac Cię za np. za 4 lata.

    > 2. Samocód też wykorzystuję do celów rodzinnych ale w znikomych przypadkach
    > (ok 10% całego przebiegu), jak więc rozlicza faktury na samochów - paliwo,
    > opłaty, naprawy?

    Nie ma żadnych reguł. Wiekszośc ludzi się tym nie przejmuj ze względu na
    "znikoma szkodliwośc społeczną".
    Ale możesz sobie ustalić jakąs stawkę za osobiste wykorzystanie i
    wystawiać fakturę wewnetrzną.
    Jaką stawkę? Nie mam pojęcia bo nawet nie ma kogo spytać.

    > 3. Założyłem do samochodu instalację gazową - czy muszę więc tankowa tylko
    > gaz?

    Nigdy nie pomyslałam że mając dwa rodzaje napędu (bo przeciez na
    benzynie w dalszym ciągu mozna jeździć) trzeba wybrac sobie jeden do
    korzystania.
    A skąd Ci cos takiego przyszło o głowy?
    Serio, interesuje mnie tok rozumowania przy takich wnioskach.
    Bo nie potrafię go odtworzyć a nie lubie niepotrafic ;-)

    Bo chyba że mamy do czynienia z "ktos mi powiedział" albo "słyszałem
    gdzieś". ;-)

    > 4. Jako przeważająca działalnośc mam wpisaną produkcję i sprzedaż
    > komputerów, z tym że w tej chwili więcej przychodu mam z usług. Musze coś
    > zmienia w papierach?

    Tzn w jakich papierach?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-02 13:29:20
    Od: "Gąska Balbinka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Kontrola powinna przyjśc w ciągu tych 60 dni. Ale maja tez prawo po
    > prostu oddać Vat bez pytania a skontrolowac Cię za np. za 4 lata.

    Jak wygląda taka kontrola. Czy przyjada do mnie czy mnie zaproszą??? Bo
    przeważnie nie ma mnie w miejscu prowadzenia DG czyli w domu :).

> [...]
    > Bo nie potrafię go odtworzyć a nie lubie niepotrafic ;-)
    >
    > Bo chyba że mamy do czynienia z "ktos mi powiedział" albo "słyszałem

    Chodzi o kontrolę, czy moga się czepia dlaczego kupuję benzynę a nie gaz

    Wpis do ewidencji

    ADAM

  • 4. Data: 2004-01-02 13:47:49
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    To jest prawda :) ale prawda tez jest ze musza sprawe zalatwic bezzwlocznie,
    bez zbednych - nieuzasadnionych opoznien. Tyle teoria, praktyka jaka jest...
    Maddi napisala. Co mi przychodzi do glowy jeszcze - zglosiles konto NIP
    firmowe na formularzu NIP?

    > Chodzi o kontrolę, czy moga się czepia dlaczego kupuję benzynę a nie gaz

    W praktyce samochod przerobiony na gaz nie ruszy bez benzyny, ktorej
    potrzebuje do rozruchu. Jadac juz "odpalonym" samochodem mozesz spalac Gaz
    lub PB. Nikt do tego sie nie przyczepi, mozesz spac spokojnie. Podobnie ma
    sie sytuacja z Dieslami i laniem do nich benzyny Pb. Jesli jest zima (mroz)
    to mozna zalac okolo 10% Pb do "ropniaka" i tez nikt sie nie przyczepi.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 5. Data: 2004-01-02 13:49:28
    Od: "Gąska Balbinka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "plissken" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    Co mi przychodzi do glowy jeszcze - zglosiles konto NIP
    > firmowe na formularzu NIP?
    TAK, dzięki
    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2004-01-02 22:39:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Gąska Balbinka napisał:
    [...]
> [...]
    >+ > komputerów, z tym że w tej chwili więcej przychodu mam z usług. Musze coś

    REGON ?
    Nie, nie sugeruję żeby ktoś się przyczepił do firmy "o znikomym
    znaczeniu strategicznym dla gospodarki" :)
    Ale *formalnie* to po ileś-tam czasu kiedy inny rodzaj DG jest
    "podstawowy" należałoby wystąpić do GUS...
    *nie bić* !! (mnie :))

    OT: lat temu prawie dwadzieścia, sprawozdanie szefa (zastępcy
    dyrektora jednostki) dla GUS.
    I zwrotny wniosek - o ukaranie: "za lekceważący stosunek, bez
    rzetelnego sprawdzenia podaje bzdury, bo komputer NIE MOŻE
    mieć 512 kB RAM i 180 MB na dyskach !".
    A to była ODRA w której pamięć ferrytową zmieniono na półprzewodniki :)
    Zaś dyski było po 30MB, każdy z własnym sterownikiem wielkości
    lodówki Igloo... (ktoś pamieta ? :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-03 11:13:40
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Kontrola powinna przyjśc w ciągu tych 60 dni. Ale maja tez prawo po
    > prostu oddać Vat bez pytania a skontrolowac Cię za np. za 4 lata.

    60 dni to termin standardowy - w oparciu o art.21 ust.6a można wnioskować o
    zwrot w terminie 25 dni od dnia złożenia deklaracji - warunkiem jest zapłata
    całości zobowiązania, którego dotyczy zwrot.
    Co istotne może to być samochód kupiony na kredyt - ustawa rzecze: "kwoty
    należności, które zostały w całości zapłacone BEZPOŚREDNIO PODATNIKOWI
    będącemu wystawcą faktury"- a w tym momencie to bank płaci sprzedawcy, a że
    my, jako podatnik spłacamy kredyt przez kolejne lata, jest w tym momencie
    sprawą podatkowo nieistotną.

    Pozdrawiam
    Łukasz