  • 1. Data: 2005-03-30 21:10:32
    Temat: Dowód przyjęcia magazynowego PZ
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Mam znajomą, która pracuje od kilku dni w dziale księgowości,
    a jednocześnie w magazynie w pewnej prywatnej firmie.

    Opowiadała mi, że kazano jej sporządzać dowód przyjęcia magazynowego PZ,
    na podstawie oryginału f-ry*[1]*. Następnie podpisuje się na dowodzie
    PZ i f-rze pod pieczątką "sprawdzono pod względem merytorycznym".

    Czy jest w powszechnej praktyce, alby osoba zatrudnona od kilku dni,
    jako referent, na okres próbny, pobierająca minimalne wynagrodzenie,
    z praktycznie zerowym doświadczeniem na takim stanowisku, sprawdzała
    wykonane przez siebie dokumenty księgowe oraz f-ry pod względem
    merytorycznym?

    Z mojej wiedzy wynika, iż dokumenty sprawdzony pod względem
    merytorycznym powinien zawierać oprócz podpisu osoby sprawdzającej
    zapis uzasadniający celowość dokonania zakupu lub wykonania usługi.
    Przynajmniej tak jest w firmach w których dotychczas pracowałem.
    Skąd młoda osóbka pracująca na tym stanowisku od kilku dni ma wiedzieć
    do czego służą dane towary, itp?

    *[1]* F-ra jest podpisana przez pracownika magazynu osobiście
    odbierającego towar. Następnie ten sam pracownik podpisuje PZ.
    Nikt nie podpisuje f-ry i PZ jako osoba zatwierdzająca
    (kierownik magazynu nie podpisuje tego, wymigał się również
    od podpisywania jako osoba sprawdzająca pod wzgledem merytorycznym).

    ( . '">
    ) L_
    ( /[__
    <^ |mj