  • 1. Data: 2005-03-17 18:53:33
    Temat: Droga do uzyskania NIP?
    Od: "Andrzej" <a...@n...walla.com>

    Witam

    Nie mam jeszcze NIP-u. W zeszłym roku podpisałem umowę o dzieło, dostałem za
    nią pieniądze w bieżącym roku. Teraz zaś mam okazję wykonać podobną umowę,
    ale pracodawca nalega, że muszę mieć NIP żeby ją sporządzić...
    Czy wystarczy, że pójdę do urzędu skarbowego z wypełnionym wnioskiem NIP-1 i
    NIP zostanie mi przydzielony? Ile to wszystko trwa czasu? Czy pierwszy
    pracodawca popełnił jakieś wykroczenie spisując umowę z osobą nie mającą
    NIP-u (tak w ogóle to nasza umowa nie jest jeszcze podpisana)?

    Czy jak pójdę do urzędu skarbowego z tym wnioskiem to zaczną się setki
    pytań, po co, na co, dlaczego i w końcu "nie przydzielimy Panu, bo nie masz
    Pan pracy"... czy może zabrać na wszelki wypadek tą pierwszą umowę?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-17 19:14:23
    Temat: Re: Droga do uzyskania NIP?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej wrote:
> [...]
    > sporządzić...

    > Czy wystarczy, że pójdę do urzędu skarbowego z wypełnionym wnioskiem
    nip-3

    wypełnij, wrzuć w kopertę i wyślij poleconym.
    Najprostszy sposób uniknięcia zadawania pytań.
    Generalnie umowa o dzieło jest wystarczającym powodem dostania numeru nip.
    Narazie się nie tłumacz. Po prostu wyślij.

    > Ile to wszystko trwa czasu?

    Nie wiem. Miesiąc?

    > Czy
    > pierwszy pracodawca popełnił jakieś wykroczenie spisując umowę z osobą
    > nie mającą NIP-u (tak w ogóle to nasza umowa nie jest jeszcze podpisana)?
    Jak nie jest podpisana, to jej nie ma.
    Tak w ogóle to nic ci nie musi zapłacić, bo nie ma umowy.
    Jak będzie chciał to cię wycycka do czysta.
    Umowę się podpisuje przed, a nie po.

    > Czy jak pójdę do urzędu skarbowego z tym wnioskiem to zaczną się setki
    > pytań, po co, na co, dlaczego i w końcu "nie przydzielimy Panu, bo nie
    > masz Pan pracy"... czy może zabrać na wszelki wypadek tą pierwszą umowę?

    Wyślij, nie idź.

  • 3. Data: 2005-03-17 20:50:00
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@n...walla.com> napisał w wiadomości
> [...]
    nie masz
    > Pan pracy"... czy może zabrać na wszelki wypadek tą pierwszą umowę?

    każdy musi mieć numer NIP i nikt nie będzie cię się pytał po co ci
    NIP -wręcz ucieszą się że jest kolejny do ewentualnego płacenia
    pieniędzy na budżet -czyli ze dochody pracowników US są jeszcze
    bardziej pewne oraz że nie grozi im redukcja zatrudnienia bo nowy
    obiekt do badania .

    termin 14 dni max

    --
    == opix ==