  • 11. Data: 2003-04-14 17:18:06
    Temat: Re: Duża ulga budowlana
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    news:b7e3np$at6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik Pacyko napisał:
    ... w zeznaniu za rok 2001 (pierwsze odliczenia - przypis AR)

    > I teraz ostatnie pytanie: co to znaczy "odliczac faktury"?
    > Dokonywac nowych zakupów związanych z budową i je odliczac w
    > poszczególnych latach czy tylko odliczac kwote przeniesiona z lat
    > poprzednich na która nie starczyło podatku?
    >
    > W pierwszym przypadku - do roku 2004 włacznie.
    > W drugim - do czasu aż się odliczenie wyczerpie cąłkowicie.
    (...)
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl

    Wydaje mi się możliwa jeszcze jedna kombinacja zdarzeń :
    Inwestycję rozpoczęto przed dniem 31 grudnia 2000 r (pozwolenie na budowę,
    pierwszy wpis w dzienniku budowy), ale pierwszą fakturę wystawiono po 31
    grudnia 2000 r, a więc możliwość jej odliczenia wystąpiła dopiero w zeznaniu
    za 2001 r.
    Moim zdaniem w takim przypadku inwestora-podatnika nie dotyczy nowelizacja
    art. 27"a" UoPDoOF z 9 listopada 2000 r, gdyż w art. 7 p. 24 ustawodawca
    określa warunek konieczny dla stosowania znowelizowanego przepisu w postaci
    "podjęcia inwestycji" po dniu 31 grudnia 2000 r. Przykład, który przytaczam
    traktuje wprawdzie o odliczeniu od podatku po dniu 31 grudnia 2000 r , ale
    w związku z inwestycją podjętą przed 31 grudnia 2000 r. Dla czasowego
    ograniczenia odliczeń konieczne jest jednoczesne spełnienie dwóch warunków
    :
    a) "Podjęcie inwestycji" po dniu 31 grudnia 2000 r
    b) Rozpoczęcie odliczeń po tymże dniu.
    Nasuwa się tutaj inny problem. Pamiętam, że onegdaj występowały różnice
    interpretacyjne pojęcia "rozpoczęcie budowy", czy też "podjęcie inwestycji"
    (n.b. pojęcia te nie wydają się być tożsame). Przypomnę krótko : Kiedy
    możemy mówić o "rozpoczęciu budowy" albo "podjęciu inwestycji" ?
    - w chwili zakupu działki budowlanej ?
    - w chwili otrzymania decyzji o warunkach zabudowy ?
    - w chwili otrzymania projektu ?
    - w chwili otrzymania pozwolenia na budowę (dla jasności prawomocnego) ?
    - w dniu zgłoszonym nadzorowi budowlanemu jako termin podjęcia prac ?
    - w chwili wykupienia dziennika budowy ?
    - w chwili dokonania w dzienniku budowy pierwszego wpisu "dzisiaj wbiłem
    pierwszą łopatę w ziemię przy wykopach" ?

    Pojęcie "rozpoczęcia budowy" jeszcze da się zdefiniować przy posiłkowaniu
    się prawem budowlanym (gdzie delegacja prawna do takiego posiłkowania się
    ?). Natomiast użycie w omawianej nowelizacji pojęcia "podjęcie inwestycji"
    napotyka na pewne trudności. Dlaczego zamówienie projektu po otrzymaniu
    decyzji o warunkach zabudowy nie traktować jako rozpoczęcia inwestycji ? A
    od takiego zamówienia do otrzymania pozwolenia na budowę może upłynąć kilka
    miesięcy.
    Co zatem czynić, kiedy owo zamówienie projektu (a, niech już będzie -
    otrzymanie gotowego projektu) miało miejsce przed 31 grudnia 2000 r ,
    odliczenie za projekt wystąpiło w rozliczeniu podatku za 2000 r (f-ra za
    projekt z 2000 r) , pozwolenie na budowę wydano w styczniu 2001 r , a
    pierwsze zakupy materiałów miały miejsce w lutym 2001 r ?

    Andrzej
    (któremu przedwczoraj aktorzy kabaretu Pani Olgi Lipińskiej w swojej
    nieograniczonej łaskawości mocą ustawy o obrocie ziemią nadali kwalifikacje
    rolnika i którego duma z tego powodu rozpiera)

  • 12. Data: 2003-04-14 18:00:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej R. napisał:

> [...]
    > :
    > a) "Podjęcie inwestycji" po dniu 31 grudnia 2000 r

    Alez to nie ma żadnego związku z omawianym przypadkiem - to deweloper
    rozpoczał bydowe, on dostał pozwolenie, jego jest ziemia, on zakupił
    rojekt, materiały, zatrudnia ludzi itp. itd.
    Przeczytaj reszte postów - chodzi o mieszkanie kupione od dewelopera.
    Nie ma tu żadnego rozpoczęcia inwestycji - deweloper rozpoczał
    produkcję, w jej trakcie dostaje zaliczki na poczet towaru który jest
    jeszcze produkowany (i cały czas należy do dewelopera).

    Nabywca kupuje a nie buduje mieszkanie. Dla nabywcy liczy sie kiedy
    poniósł pierwszy wydatek, przecież deweloper mógł kupić ziemie i dostac
    pozwolenie na budowe, a nawet slimaczyc sie zbudowa od np. 95 rok.
    Czy wtedy nabywca, kupujący mieszkanie w 2001r ma prawo do ulgi
    odliczanej od dochodu ze względu na prawa nabyte?
    Absurd.

    Chyba że pojęcie "deweloper" nie jest dla Ciebie jednoznaczne...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2003-04-14 19:04:09
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał >
    Przeczytaj reszte postów - chodzi o mieszkanie kupione od dewelopera.
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl

    Zgoda. Przeoczyłem uzupełnienie pytającego o tym, że chodzi o zakup od
    dewelopera , co rzeczywiście diametralnie zmienia sytuację.
    AR
    Ps. Dlaczego Ty zawsze musisz mieć rację ?

  • 14. Data: 2003-04-16 12:32:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej R. napisał:
    > Ps. Dlaczego Ty zawsze musisz mieć rację ?

    Przecież za to mnie kochacie! :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2003-04-16 19:35:47
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    > Przecież za to mnie kochacie! :-)))
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl

    Re: I do czego to doszło. Kochać CENZORA i oczekiwać, aby nasze epistoły
    cenzorował jak najdłużej !
    AR

  • 16. Data: 2003-04-17 08:36:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej R. napisał:

    > Re: I do czego to doszło. Kochać CENZORA i oczekiwać, aby nasze epistoły
    > cenzorował jak najdłużej !

    Masochizm rzecz ludzka :-)))

    Maddy sadystka

    --