  • 1. Data: 2004-03-29 10:47:48
    Temat: Dywidenda-termin podatku
    Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl>

    Witam
    Czy podatek od dywidendy trzeba zaplacic w nastepnym miesiacu od uchwaly
    wspolnikow o przeznaczeniu zysku na dywidende, czy tez wspolnicy moga
    wyznaczyc "dzien dywidendy" np w czerwcu, i podatek dopiero w nastepnym
    miesiacu po wyplacie dywidend.
    Pozdrawiam
    MarekF

  • 2. Data: 2004-03-30 06:50:42
    Temat: Re: Dywidenda-termin podatku
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik MarekF napisał:

> [...]
    > wspolnikow o przeznaczeniu zysku na dywidende, czy tez wspolnicy moga
    > wyznaczyc "dzien dywidendy" np w czerwcu, i podatek dopiero w nastepnym

    Podatek od dywidendy płaci się za miesiąc zapłaty, nie uchwały.
    To jest podatek od faktycznie wypłaconych kwot.
    Gdybys wypłacał np. w miesięcznych ratach to i podatek płaciłbyś w
    ratach ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-30 16:23:43
    Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl>

> [...]
    > To jest podatek od faktycznie wypłaconych kwot.
    > Gdybys wypłacał np. w miesięcznych ratach to i podatek płaciłbyś w

    Dziekuje, tak myslalem, chcialem potwierdzenia. Ksiegowa miala inne zdanie.
    Nie jestem jeszcze pewien, czy w KH, jest zapis , w jakim terminie od
    zatwierdzenia bilansu i przeznaczeniu zysku na dywidende, nalezy ja
    wyplacic.
    Pozdrawiam
    MarekF

  • 4. Data: 2004-03-30 16:43:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik MarekF napisał:
> [...]
    > Nie jestem jeszcze pewien, czy w KH, jest zapis , w jakim terminie od
    > zatwierdzenia bilansu i przeznaczeniu zysku na dywidende, nalezy ja

    Zdaje sie że "niezwłocznie", co jest bardzo szerokim pojęciem.
    Oczywiście zawsze trzeba brac pod uwage aktualna sytuacje płatniczą
    spółki - nie mozna wypłacic "ostatniego grosza" żeby zabrakło dla
    kontrahentów, pracowników, na podatki itp. Do tego nikt Zarządu nie zmusi.

    Czasami dobrze jest wyznaczyć date wyplaty w uchwale bo to zapobiega
    róznym nieporozumieniom.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl