  • 1. Data: 2003-06-21 11:34:32
    Temat: Egzekucja komornicza a podatki
    Od: " " <o...@N...gazeta.pl>

    Wyrokiem sadu pracy a nastepnie egzekucja komornicza odzyskalem od mojego
    bylego pracodawcy zalegle wyangrodzenie (umowa o prace), tyle tylko ze w
    wysokosci netto + odsetki. W pozwie do sadu pracy wymienialem kowote netto i
    w nawiasach brutto jednak wyrok mowi tylko o kwocie netto i odsetkach.
    Czy w takiej sytuacji bede musial od odzyskanych pieniedzy placic jeszcze
    podatek dochodowy albo moze jeszcze ZUS??? I tak jestem do tylu ze skladka na
    OFE przez cala te historie A jesli tak to czy moze sie da jakos wepchnac
    skarbonce/ZUSowi zeby sama sobie to sciagala z pracodawcy argumentujac to
    tym, ze otrzymalem kwote netto?

  • 2. Data: 2003-06-21 11:58:00
    Temat: Re: Egzekucja komornicza a podatki
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Pracodawca sporzadzając deklaracje do ZUS
    powinien Cię uwzględnić na bieżaco więc to on będzie
    płacił ubezpieczenia i odsetki
    to samo z podatkiem dochodowym
    jeżeli dostałeś PIT 11 w którym wykazana jest sporna płaca to podatek jest
    już odprowadzony lub odsetki zapłaci pracodawca

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-06-23 08:45:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jun 2003, ela wrote:

    wKF: widać jesteś niereformowalna jeśli chodzi o ułatwianie
    komentowania twoich odpowiedzi ;)
    Nie da się nic zrobić żebyś odpowiadała "pod" ?

    >+ Pracodawca sporzadzając deklaracje do ZUS
    >+ powinien Cię uwzględnić na bieżaco więc to on będzie
    >+ płacił ubezpieczenia i odsetki

    Za pracownika i własne. Tyle że od niewłaściwej podstawy, jak
    sądzę :], znaczy: zobowiązany tak został.

    Przyjmując pi razy oko w kwestii ZUS:
    - pracownikowi należy się ok 800zł "na rękę"
    - znaczy przed opodatkowaniem było ok. 1000 zł
    - znaczy razem z ZUSem "płaconym przez pracownika" miało być
    jakieś 1200 zł
    - znaczy pracodawca potrzebował ok. 1400 zł, ale jest bez znaczenia.

    Jeśli sąd zobowiązał pracodawcę do zapłacenia 800zł, to jak
    mniemam pracodawca nadal jest winien 1200 zł (i 200 "z własnej
    kieszeni" do ZUS) z czego powinien odprowadzić 400, ale...
    ale wyrok opiewa na mniej :] i tylko tyle da się "wyciągnąc"
    komornikiem :[

    >+ to samo z podatkiem dochodowym
    >+ jeżeli dostałeś PIT 11 w którym wykazana jest sporna płaca
    >+ to podatek jest już odprowadzony

    Nie sądzę. Jak pracodawca nie zapłacił to pewnie nie odprowadził podatku.

    Znaczy: na początek pytający podał za mało szczegółów :), bo
    może tak być że pracodawca wykazał pensję tylko nie zapłacił.

    [...]
> [...]
    >+ > od mojego bylego pracodawcy zalegle wyangrodzenie (umowa o prace),
    >+ > tyle tylko ze w wysokosci netto + odsetki.

    Oświeć nas posługując się przykładem powyżej czy podałeś 800 czy
    1000 zł (zamiast 1200 !). Żeby podać kwotę "na rękę" (czyli przykładowe
    około 800) musiałbyś znać wyliczenie - skąd je miałeś ? Czy
    pracodawca jednak wykazał twoją pensję jako zapłaconą ?

    pozdrowienia, Gotfryd