  • 1. Data: 2011-09-14 07:35:10
    Temat: Etat i DG - zdrowotne
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    witam
    że ZUS to złodzieje to wiem, ale po co płaci się zdrowotne będąc na etacie i
    prowadząc DG?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2011-09-14 07:51:57
    Temat: Re: Etat i DG - zdrowotne
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 14.09.2011 09:35, --=olo=-- wrote:
    > witam
    > że ZUS to złodzieje to wiem, ale po co płaci się zdrowotne będąc na
    > etacie i prowadząc DG?

    Bo tak stanowi ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze
    środków publicznych.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-09-14 07:52:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 09:35:10 +0200, --=olo=-- napisał(a):

    > że ZUS to złodzieje to wiem, ale po co płaci się zdrowotne będąc na
    > etacie i prowadząc DG?

    Z tego samego powodu, dla którego osoba z pensją 10.000 płaci dwa razy
    więcej zdrowotnego od osoby z pensją 5.000

  • 4. Data: 2011-09-14 11:32:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-09-14 09:52, jureq pisze:
    > Z tego samego powodu, dla którego osoba z pensją 10.000 płaci dwa razy
    > więcej zdrowotnego od osoby z pensją 5.000
    I wszystko to przecież jest logicznie wytłumaczalne - żeby więcej
    zarobić, trzeba się więcej napracować, czyli zużycie materiału większe,
    serwis droższy ;-)

    Maciek

  • 5. Data: 2011-09-14 18:33:51
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > Z tego samego powodu, dla którego osoba z pensją 10.000 płaci dwa razy
    > więcej zdrowotnego od osoby z pensją 5.000

    nie do konca bo jak osoba prowadzaca DG nie zarobi to i tak placi ub.

  • 6. Data: 2011-09-14 18:45:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pendrive,

    > nie do konca bo jak osoba prowadzaca DG nie zarobi to i tak placi ub.

    Ale jak zarobi 10000 to i tak może zadeklarować minimalną składkę. A
    jak masz etat i DG, to większość składki zdrowotnej odpiszesz sobie w
    kolejnym roku od podatków.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-09-14 18:58:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale jak zarobi 10000 to i tak może zadeklarować minimalną składkę. A
    > jak masz etat i DG, to większość składki zdrowotnej odpiszesz sobie w
    > kolejnym roku od podatków.

    Nie no, nie osłabiajcie mnie.
    Nie szykujesz się czasem RoManie na jakiś ministerialny stołek? :-)

    To może wprowadźmy od razu, że
    cały wypracowany dochód w działalności podlega zamianie na składkę
    zdrowotną albo jakiś inny haracz.

  • 8. Data: 2011-09-14 19:11:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello cef,

    > Nie no, nie osłabiajcie mnie.
    > Nie szykujesz się czasem RoManie na jakiś ministerialny stołek? :-)

    Ale co Ci się w mojej wypowiedzi nie podoba? Sam jestem w takiej
    sytuacji i wiem, co sobie od podatków odpisuję.

    > To może wprowadźmy od razu, że cały wypracowany dochód w
    > działalności podlega zamianie na składkę zdrowotną albo jakiś inny
    > haracz.

    A kto powiedział, że cały? Składka zdrowotna wynosi 243 PN z groszami,
    z czego 209PLN sobie odpisujesz od podatku. Zostaje 34PLN. Zarabiasz
    miesięcznie z działalności mniej? Czy też łączny podatek z
    działalności i etatu nie starcza Ci na odpis? To zamknij taką
    działalność - przecież to sensu nie ma.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-09-14 19:35:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > miesięcznie z działalności mniej? Czy też łączny podatek z
    > działalności i etatu nie starcza Ci na odpis? To zamknij taką

    CEFowi pewnie chodzi o to, ze kazdy, kto przy kazdej okazji nie narzeka na
    wysokosc podatkow, skladkow i innych haraczy jest albo mentalnym
    niuewolnikiem, albo przedstawicielem ciemiezycieli :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2011-09-14 19:46:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale co Ci się w mojej wypowiedzi nie podoba? Sam jestem w takiej
    > sytuacji i wiem, co sobie od podatków odpisuję.

    Odniosłem wrażenie z tonu wypowiedzi, że ta dodatkowa składka jest
    uprawniona, sprawiedliwa i całkiem sensowna.

> [...]
    > miesięcznie z działalności mniej? Czy też łączny podatek z
    > działalności i etatu nie starcza Ci na odpis? To zamknij taką

    Nie o to chodzi. Mam wystarczająco dużo podatku z etatu, żeby
    odpisać całą zdrowotną nawet gdybym nie osiągał dochodu z DG.