  • 1. Data: 2004-02-06 17:34:43
    Temat: Etat, wlasna dzialalnosc gosp. a ZUS
    Od: "Marzena" <m...@a...net>

    Witam ,

    jestem na tej grupie po raz pierwszy i chcialabym prosic szanownych
    grupowiczow o pomoc, a w zasadzie o odpowiedz na pytanie.

    Moj maz pracuje na etacie w pewnej duzej placowce, oprocz tego zalozyl wlasna
    dzialalnosc gospodarcza. W zwiazku z tym placi tylko ubezpieczenie zdrowotne
    do 10 kazdego miesiaca ( w zasadzie w tym m-cu zaplacil po raz pierwszy). Czy
    oprocz tego musi jeszcze wysylac jakies deklaracje lub dokumenty do ZUS, czy
    wystarcza same pieniadze? Pytal o to w ZUSie, ale pani niezbyt pewnie
    odpowiedziala ze nie. Poza tym na kazde zadanie pytanie odpowiedz konsultowala
    z kolezanka.
    A maz nie chce od razu na poczatku dzialalnosci podpasc ani w ZUSie ani w US.

    Z gory dziekuje za odpowiedz, bo w archiwum nie potrafilam jej odnalezc.

    Pozdrawiam
    Marzena

  • 2. Data: 2004-02-06 18:08:53
    Temat: Re: Etat, wlasna dzialalnosc gosp. a ZUS
    Od: Rafal <n...@p...onet.pl>

    Twoj maz powinien do 10 kazdego miesiaca wplacic skladke na ubezpieczenie zdrowotne
    aktualizowana co kwartal oraz zlozyc deklaracje ZUS DRA. Mozna to zrobic w formie
    papierowej, albo wykorzystac program Platnik. Jesli w tym miesiacu maz nie zlozyl
    ZUS DRA to powinien to zrobic w poniedzialek. Najwazniejsze, ze wplacic pieniadze.
    Mysle, ze nie powinni sie czepiac.

    Pozdrawiam,
    Rafal

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2004-02-06 18:10:40
    Od: Kinga <m...@i...pl>

    Witaj, po pierwsze musiał złożyć w ZUS-e deklarację zgłoszeniową, a póżniej raz na
    kwartał również do 10go deklarację rozliczeniwą ZUS DRA, pozdrawiam
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 4. Data: 2004-02-06 19:45:36
    Od: "Marzena" <m...@a...net>

    > Twoj maz powinien do 10 kazdego miesiaca wplacic skladke na ubezpieczenie
    zdrowotne aktualizowana co kwartal oraz zlozyc deklaracje ZUS DRA. >

    dzieki za odpowiedz,
    jak juz pisalam pieniadze wyslane,deklaracje DRA zlozyl.Z tego co piszesz
    wynika ze oprocz pieniedzy musi jeszcze co miesiac skladac te deklaracje DRA ,
    dobrze rozumiem?

  • 5. Data: 2004-02-06 21:52:15
    Od: "Piotr Kuliński" <a...@b...pl>

    > Witaj, po pierwsze musiał złożyć w ZUS-e deklarację zgłoszeniową, a
    póżniej raz na kwartał również do 10go deklarację rozliczeniwą ZUS DRA,
    pozdrawiam

    Z tymi tzw Klonami ........

    moji znajomi nie skłądają od lipca i jest ok a normalnie zuś się czepiał po
    2 miesiącach i w ZU$ odpowidają zę nie trzeba ..wcale ...
    ale nie wiem nadal jak z pierwsza deklaracją.

  • 6. Data: 2004-02-06 22:51:16
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > wynika ze oprocz pieniedzy musi jeszcze co miesiac skladac te deklaracje
    DRA ,
    > dobrze rozumiem?

    Nie trzeba składać co miesiąc DRA o ile nic się nie zmienia, a nawet jeśli
    jest zmiana
    ale wynikająca tylko z cokwartalnej zmiany podstawy to tez się nie składa
    DRA.
    Składać DRA trzeba było za styczeń (bo zmienił się procent zdrowotnego)
    i podobno trzeba będzie złożyć za kwiecień bo szykują się jakieś zmiany
    w procentach wypadkowego i nawet jak ktoś nie płaci wypadkowego to i tak
    ma złożyć DRA - głupie, ale tak słyszałem od pani z ZUS.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 7. Data: 2004-02-06 23:38:52
    Od: "Marzena" <m...@a...net>

    Bardzo dziekuje za odpowiedzi, teraz maz bedzie mial 100% pewnosci i jeden
    problem z urzedami z glowy:)
    Pozdrawiam
    Marzena

  • 8. Data: 2004-02-08 00:15:48
    Od: "P.J.Tomas" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kinga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witaj, po pierwsze musiał złożyć w ZUS-e deklarację zgłoszeniową, a
    póżniej raz na kwartał również do 10go deklarację rozliczeniwą ZUS DRA,
    pozdrawiam

    Ale ludziom metlik w glowach robicie. Deklaracji DRA nie trzeba w ogole
    skladac. Nawet co kwartal. Chyba, ze sa zmiany - typu: choroba, czyli
    podstawa inna niz to wynika z ustawy.

    --

    Pozdrawiam. P.J.Tomas
    e-mail: p...@i...pl