  • 1. Data: 2010-06-10 10:49:40
    Temat: FV po czasie
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    Witam
    Czy prowadzac DG i oddajac FV kosztowe (towar kupiony na potrzeby DG) co
    miesiac do ksiegowej moge oddac rowniez FV np. z przed miesiaca albo 2 .
    Powiedzmy, ze gdzies mi sie zawieruszyly... Moze to jakos ksiegowa rozliczyc

  • 2. Data: 2010-06-10 12:29:08
    Temat: Re: FV po czasie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jun 2010, LUKAS wrote:

> [...]
    > Powiedzmy, ze gdzies mi sie zawieruszyly... Moze to jakos ksiegowa rozliczyc

    Art.86.11:
    ...jeśli chodzi o VAT. Czyli bez problemu.

    Jeśli chodzi o towar handlowy w rozumieniu podatku dochodowego, to już
    ma miejsce naruszenie przepisów o prowadzeniu KPiR, par.11.4.3 tu:
    ...natomiast wprowadzenie tych danych powoduje "powrót rzetelności"
    zgodnie z par.11.4.4, więc nie tylko można, ale pędem *trzeba*, bo
    jak kontrola wychwyci to będzie... ekhm, "zabawa" ;)

    Przypomnę, że o ile nad "innym kosztem" podatnik może przemyśliwać (czy
    uznac wydatek za koszt, więc myśli, myśli... i za jakiś czas uznaje ;)),
    to dla towarów i materiałów podstawowych są przepisy par.16, w myśl
    których niewpisanie towaru jest niedopuszczalne (można nie mieć faktury,
    wtedy trzeba wpisać "opis").

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-06-10 16:55:33
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > to dla towarów i materiałów podstawowych są przepisy par.16, w myśl
    > których niewpisanie towaru jest niedopuszczalne (można nie mieć faktury,

    Czy wartość "opisu" wpisuje się po stronie zakupu towarów i bierze pod uwagę
    przy rozliczeniu danego miesiąca, czy trafia do uwag i jest kosztem dopiero w
    momencie otrzymania faktury?