  • 1. Data: 2006-01-29 21:06:36
    Temat: Faktura bez podpisu
    Od: "el gato" <c...@o...pl>

    Czy faktura bez podpisu i pieczatki jest wazna?
    Jesli tak to jaka jest tego podstawa prawna

    pozdrawiam
    el gato

  • 2. Data: 2006-01-29 21:15:25
    Temat: Re: Faktura bez podpisu
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik el gato napisał:

    > Czy faktura bez podpisu i pieczatki jest wazna?
    > Jesli tak to jaka jest tego podstawa prawna

    Brak podstawy prawnej dla podpisu i pieczątki. Ot co.

    pzdr

    Tomek

    Kobiety i samochody... piekne! >>> http://link.interia.pl/f18f5

  • 3. Data: 2006-01-30 05:50:44
    Od: "el gato" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Brak podstawy prawnej dla podpisu i pieczątki. Ot co.
    >
    > pzdr
    >
    > Tomek

    Czyli jest ważna?

  • 4. Data: 2006-01-30 05:55:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@o...pl> napisal(a):
    > Czyli jest ważna?

    TAK!!! :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 5. Data: 2006-01-30 09:06:52
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Samotnik <s...@w...samotnik.art.pl> wrote:

    > TAK!!! :)

    ...i tak będziemy powtarzać jeszcze jakieś 38 milionów razy...

    P.

  • 6. Data: 2006-01-31 01:44:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jan 2006, el gato wrote:

    > Czyli jest ważna?

    JAKO FAKTURA.
    Żeby ktoś sobie nie pomyślał że taki świch jest np. dowodem
    wykonania usługi.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-01-31 14:00:56
    Od: "kali" <k...@o...pl>

    > JAKO FAKTURA.
    > Żeby ktoś sobie nie pomyślał że taki świch jest np. dowodem
    > wykonania usługi.

    A co to jest faktura i do czego służy?.(ów swich wydrukowany z komputera lub
    nabazgrany ręcznie)

    Czy nie mając żadnych innych podpisanych, ostemplowanych, zarejestrowanych w
    księgach ewidencji dokumentów można z fakturą iść do sądu, komornika z
    żądaniem zapłaty ?
    Czy własna faktura to jedynie okazja do zapłacenia podatków ? (cudza nie
    koniecznie wystarczy do ich pomniejszenia)

    Czy świch pobrudzony słowem faktura może mieć dopisek , że potwierdza
    wykonanie usługi i mieć podpisy a nawet stemple, by wystarczył za dowód
    wykonania usługi ?

    Może zgodnie z obowiązującym prawem potrzebne są podpisane i ostemplowane,
    (czemu nie zalakowane): umowa, zamówienie, aneksy do nich, WZ, KP, RW,
    certyfikaty, oświadczenia , świadkowie, notariusze, prawnicy, radcy i
    doradcy , HGW, i wieloosobowa łapówa dla interpretatorów prawa , (którym pot
    z włosów łonowych ścieka od męczenia się z petentami)?

  • 8. Data: 2006-01-31 14:47:27
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    kali <k...@o...pl> wrote:
    > Czy nie mając żadnych innych podpisanych, ostemplowanych, zarejestrowanych w
    > księgach ewidencji dokumentów można z fakturą iść do sądu, komornika z
    > żądaniem zapłaty ?

    Hmm, jakbym teraz wystawił Ci fakturę np. za jakiegoś fajnego notebooka,
    to zapłacisz? A sąd mi uwierzy, że go odebrałeś?

    > Czy świch pobrudzony słowem faktura może mieć dopisek , że potwierdza
    > wykonanie usługi i mieć podpisy a nawet stemple, by wystarczył za dowód
    > wykonania usługi ?

    A dodawać sobie możesz. Możesz dodać np. "Potwierdzam wykonanie usługi bez
    zastrzeżeń". Możesz wręcz na tej samej kartce papieru (jeśli zmieścisz)
    upakować drobnym maczkiem całą umowę z wykonawcą. Tylko formalnie to to już
    jest osobny dokument, tyle że (dla oszczędności) na tej samej kartce.

    Podpis sprawdziłbym pod kątem zgodności z dowodem osobistym.

    Stempel jest 'na ch.' potrzebny, bo mogę sobie zrobić stempel 'Jezus
    Chrystus' czy 'Cesarz Chin' - i co z tego.

    P.

  • 9. Data: 2006-01-31 23:15:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jan 2006, kali wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A co to jest faktura i do czego służy?.(ów swich wydrukowany z komputera lub
    > nabazgrany ręcznie)

    Ykhm... ty na poważnie ??

    > Czy własna faktura to jedynie okazja do zapłacenia podatków ? (cudza nie
    > koniecznie wystarczy do ich pomniejszenia)

    Nie inaczej :)

    > Czy świch pobrudzony słowem faktura może mieć dopisek , że potwierdza
    > wykonanie usługi i mieć podpisy a nawet stemple, by wystarczył za dowód
    > wykonania usługi ?

    Paszczak objaśnił :)
    Bardzo niewiele szczególnych dokumentów nie można łączyć na
    jednej kartce ze względu na zakaz robienia dopisków: testamentu,
    weksla...
    Dla innych dokumentów nie ma zakazu, żeby na jednej kartce
    umieścić ich kilka. Dajmy na to:
    - dowód przyjęcia (odbiorca podpisuje pod "towar przyjąłem" lub
    "usługa wykonana wg umowy")
    - dowód zapłaty (wystawca podpisuje "kwotę przyjąłem gotówką")
    - gwarancję (wystawca umieszcza treść: "udziela się gwarancji
    na okres 9 miesięcy pod warunkiem niezrywania stickersów")
    - fakturę (nad tym wszystkim jest napis "faktura VAT" a całość
    poprzetykana jest tabelkami - główną i "wg stawek").

    Z powyższych dokumentów faktura nie musi być podpisana, zaś
    gwarancja nie musi być podpisana jeśli z innych cech dokumentu
    wynika że jest "oryginalny".
    Ale jeśli POZOSTAŁE dokumenty na tym papierze mają być
    dowodem czegokolwiek - to muszą być podpisane i już.

    > Może zgodnie z obowiązującym prawem potrzebne są podpisane i ostemplowane,
    > (czemu nie zalakowane): umowa, zamówienie, aneksy do nich, WZ, KP, RW,

    Niektóre firmy tak robią - że niezależnie od f-ry na każdą czynność
    prawną wystawiają osobny "papier". Nic śmiesznego - jak dojdzie do
    sprawy sądowej nie ma potrzeby pozbawiania się *pozostałych*
    dokumentów.
    Zauważ że jest cyrk, jeśli w czasie kiedy oryginał "papieru z 3
    dokumentami" jak wyżej musisz złożyć do sądu - bo na nim jest
    protokół przyjęcia, a kupujący nie zapłacił, i w tym czasie
    przyjdzie kontrola z US a "papier" z fakturą jest w sądzie.

    > certyfikaty, oświadczenia , świadkowie, notariusze, prawnicy, radcy i doradcy

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-02-01 07:44:13
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > protokół przyjęcia, a kupujący nie zapłacił, i w tym czasie
    > przyjdzie kontrola z US a "papier" z fakturą jest w sądzie.

    To to jeszcze ujdzie - sąd przyjmie kserokopię, a oryginał tylko do
    wglądu. Ew. można zrobić notarialnie potwierdzoną kopię.

    P.